י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המורשע הראשון: זה העונש של מעליב החייל החרדי

כשנתיים לאחר שהעליב חייל חרדי בבית כנסת בשכונת עזרת תורה בירושלים, נגזרו חמישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות על אהרן קורלנדסקי, בן 35 ואב לשישה, כך נודע ל'בחדרי חרדים' • קורלנדסקי זוכה מעבירה של תקיפת עובד ציבור והורשע בהעלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

כשנתיים לאחר שתקף חייל חרדי בבית כנסת בשכונת עזרת תורה בירושלים, נגזרו חמישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות על אהרן קורלנדסקי, בן 35 ואב לשישה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הקמפיין נגד חיילים חרדים המתחולל בשכונות החרדיות בכל רחבי הארץ, הניב כתבי אישום בודדים. הראשון שבהם, הוגש לפני כשנה וחצי נגד אהרן קורלדנסקי, שהורשע בתקיפת חייל חרדי בשטיבלך בשכונת עזרת תורה בירושלים.

היום (ד') בית משפט השלום בירושלים גזר עליו חמישה חודשי מאסר, מהם ינוכו ימי מעצרו, וירצה אותם באמצעות עבודות שירות. בנוסף הוטלו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 500 ש"ח או חמישה ימי מאסר וכן פיצוי של 1,000 ש"ח לחייל שהותקף. קורלנדסקי זוכה מעבירה של תקיפת עובד ציבור והורשע בהעלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

עו"ד רועי פוליטי, פרקליטו של קורלנדסקי אמר ל'בחדרי' שבדעתו להגיש ערעור על העונש. "לנוכח זיכויי של הרב קורלנדסקי מהעבירה החמורה שייחסה לו הפעלות אלימות שלוחת רסן כלפי החייל ואביו עד עילפון, או במילותיו של החייל 'ידעתי שאני חוזר הביתה בארון' - וזאת לאחר שבית המשפט החליט שלא להאמין לגרסתו של החייל בנקודה זו, נותרו רק הקריאות של הרב כלפי החייל, שנקבע שהן מהוות העלבת עובד ציבור. נוכח כל אלה, אנחנו סבירים כי העונש שהוטל עליו, אינו פופרציונלי לחומרת העבירה, העלבת עובד ציבור, ולכן בדעתנו להגיש ערעור על חומרת העונש. גם ההפגעה לשוטר במילוי תפקידו בה הואשם, בא לידי ביטוי בסירובו לשבת בתחנת המשטרה לאחר שנעצר באופן לא חוקי".


הפגנה בסמוך לאולמי 'בית ישראל', נגד אליעזר גולדיס שעובד באולם, לאחר שהוא העיד לטובת החייל

על פי כתב האישום שפורסם ב'בחדרי', קורלנדסקי צעק לעבר החייל "חרדק חרדק, תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה?", תוך שהוא מסית את שאר המתפללים נגד החייל. ואכן מתפללים נוספים פתחו בצעקות "חרדק חרדק" לעבר החייל.

בשלב מסויים, על פי כתב האישום, אחד המתפללים התקרב לחייל וניסה לצלם אותו באמצעות הנייד (הכשר?) שברשותו, כאשר החייל מבקש שוב ושוב שיחדל ממעשיו.

קורלנדסקי לא הסתפק בכך, והיכה את החייל באגרופים באזור החזה, וגם ניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו. אביו של החייל ניסה לסייע לו, אך אלו הכו גם את האב ולא איפשרו לו להגן על בנו - אולם סעיף התקיפה נמחק בהליך המשפטי.

אחד המתפללים בבית הכנסת, אליעזר גולדיס, שהזדעזע למראה התקיפה, סייע לחייל ואביו על ידי הרחקת התוקפים. גם אז, המשיך קורלנדסקי לתקוף את החייל תוך שהוא מניף את ידיו ובועט לעברו. לאחר שהתוקף שמע כי החייל הזמין משטרה, הוא ברח מהמקום.
חייל חרדי חרדק אהרן קורלנדסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד