י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם טוויטר תהפוך לקואופרטיב בבעלות המשתמשים?

במפגש השנתי של בעלי המניות במאי תעלה להצבעה הצעה לבדוק את שינוי מבנה הבעלות. "ללא הלחץ קצר הטווח של שוק המניות, נוכל לממש את הערך הפוטנציאלי של טוויטר", נכתב בהצעה, שהנהלת החברה מתנגדת לה

  • ט"ו ניסן התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



בעלי המניות של טוויטר יצביעו בחודש הבא על הצעה רדיקלית: האם לבדוק את האפשרות שהרשת החברתית תהפוך לקואופרטיב שנמצא בבעלות המשתמשים שלו. ב-22 במאי יתקיים המפגש השנתי של בעלי המניות, וזה אמור להיות אחד הנושאים שעל הפרק.

לפי לשון ההצעה, החברה "מתבקשת להכין דו"ח על המשמעויות וההיתכנות של מכירת הפלטפורמה למשתמשיה באמצעות קואופרטיב או מבנה דומה עם בסיס רחב של בעלות".

הנהלת טוויטר מתנגדת לתוכנית, וכרגע נראה כי הסיכויים שלה לעבור אינם גבוהים.

עצומה הקוראת לעבור למבנה קואופרטיבי השיגה כ-3,500 חתימות. העצומה מדגישה את הפער בין ההשפעה העולמית של טוויטר לבין התחזיות הפיננסיות העגומות שלה, וטוענת כי המבנה הקונבנציונלי שלה אינו מאפשר לה ליהנות מההשפעה החברתית שלה.

"וול סטריט חושבת שהחברה היא כישלון משום שאינה מפיקה מספיק רווח לבעלי המניות שלה. המשמעות היא שטוויטר עומדת למכירה, ויש סיכון אמיתי שהבעלים החדשים יהרסו את הפלטפורמה האהובה עלינו בגלל רדיפה אחר רווחים כספיים או פוליטיים", נכתב בהצעה.

"מבנה קואופרטיבי יוכל ליצור הזרמת הון חדשה ואמינה, משום שאנו, המשתמשים, נוכל לרכוש את החברה כבעלים-שותפים, עם נתח בהצלחה של הפלטפורמה. ללא הלחץ קצר הטווח של שוק המניות, נוכל לממש את הערך הפוטנציאלי של טוויטר". ההצעה כוללת גם דוגמאות של חברות מצליחות בעלות מבנה קואופרטיבי: גרין ביי פקרס, AP, ו-REI.
טוויטר בעלי מניות רשת חברתית מפגש שנתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד