ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

המשטרה פשטה על בתי בכירי "הפלג הירושלמי" ועורכי עיתון "הפלס"

באישון לילה עצרו שוטרי משטרת ישראל עשרות מראשי "הפלג הירושלמי" בכל רחבי הארץ. בחלק מהמוקדים התפתחו הפרות סדר נגד המעצרים, אך רובם יצאו לפועל • בין העצורים: חלק מעורכי "הפלס" ומנכ"ל העיתון • צפו בתיעוד מהמעצרים הלילה

המשטרה פשטה על בתי בכירי "הפלג הירושלמי" ועורכי עיתון "הפלס"

לאחר תקופה של הטרדת מציקות - כוחות משטרה פשטו הלילה (שלישי) על עשרות בתי חשודים וביצעה שורת מעצרים של בכירי "הפלג הירושלמי", ביניהם בכירי עיתון "הפלס", סגן העורך ישעיהו ויין והמנכ"ל שמוליק אלישיב.

במשטרה אומרים כי 28 המעצרים שאירעו הבוקר קשורים למערך ההטרדות נגד חברות שבחרו שלא לפרסם ב"הפלס", ביטאון הפלג הירושלמי. מנגד, בפלג הירושלמי טוענים כי המעצרים נערכים בניסיון לפגוע ולהלך אימים על ראשי ומובילי המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. בין העצורים עורך "הפלס" נתי גרוסמן וסגנו שייע ויין, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, בנו של הגר"מ גרוס ועוד שורה של בכירים במוסדות ובמוקדי הכוח של "הפלג הירושלמי".



‏במהלך הלילה, לאחר השעה 4:00, הגיעה משטרת ישראל לבתים בערים ירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד ועוד, על מנת לבצע את המעצרים. בין העצורים, כאמור, ראשי "הפלג הירושלמי" ובכירי עיתון "הפלס". לצד עורכי העיתון, נעצרו גם מפעילי קווים במערך "הפלג הירושלמי", אנשי עסקים ועסקנים בכירים המזוהים עם הקהילה, והקשורים באופן ישיר ועקיף למערך ההטרדות הטלפוני נגד מפרסמים וחברות.

במהלך המעצרים, נערכו בחלק מהמקומות הפרות סדר וניסיון שיבוש המעצרים. בבני ברק נפצע שוטר במהלך הפרות הסדר. על פי הדיווחים במהלך הלילה, בפשיטה בשכונת נווה יעקב בירושלים, כוחות המשטרה החרימו מסמכים ומחשבים באחת הכתובות כאשר בחוץ גם כן נערכו עימותים עם כוחות המשטרה.

כזכור, בימים אלה מתנהל הליך משפטי נגד אברהם טריגר על שידול להטרדות טלפוניות. החקירה המשטרתית נגדו החלה לאחר שמנכ"ל "יתד נאמן" זליג אורלנסקי פנה בקיץ 2014 למשרדי הפרסום ולראשי החברות במשק וביקש מהם להתלונן במשטרה. בינואר 2016 ביצעה המשטרה גל מעצרים דומה לזה שאירע הבוקר, ופשטה על משרדו של טריגר ועל בתי עשרות אברכים שפעלו במסגרת 'מוקד המאבק' - מה שנגמר בכתב אישום אחד בלבד, ובהוראה של בית משפט המאפשרת את המשך קיומו של "קו ההטרדות".

החשודים טענו, בין השאר באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן המייצג את טריגר, שכל מעשיהם נעשים בצורה חוקית ובמסגרת הזכות הדמוקרטית המאפשרת לצרכנים להתלונן נגד חברות הפוגעות בהם. אך המשטרה לא קיבלה את הטענה והגישה לביהמ"ש שורה של כתבי אישום, שבמרכזם משפטו של טריגר המתנהל בביהמ"ש השלום בת"א, בפני השופט שמאי בקר.

במשרדי הפרסום מיהרו לשכנע את החברות המפרסמות, כי היד הקשה שנקטה המשטרה, תיצור הרתעה ותשים קץ לפניות המטרידות. אלא שלמרות המעצרים וכתבי האישום ממשיך 'מוקד המאבק' בפעילותו האינטנסיבית עד עצם היום הזה.

מהפלג הירושלמי נמסר הבוקר כי הם רואים זאת כמלחמת עולם. לדבריהם, "זהו ניסיון השתקה דיקטטורי בסגנון שמזכיר משטרים אפלים. מעצרים של עורכים וכותבים בעיתון אינו דבר שיכול לעבור לסדר היום הציבורי, זו אינה דמוקרטיה כי אם דיקטטורה רודנית. משטרת ישראל ושולחיה לא מעזים לעצור עורכי עיתון כאלה ואחרים - קיצוניים ככל שתהיה דעתם".

בפלג הירושלמי מוסיפים כי "מי שלא יעצור את טירוף ההשתקה הזו כעת, ירגיש זאת גם על בשרו במוקדם או במאוחר. משטרת ישראל מוליכה שולל את הציבור בתואנות שווא כביכול מגמת המעצרים היא פלילית, זאת לאחר שגל המעצרים הקודם לא העלה דבר, אין זה כי אם ניסיון נואל להשתיק בגסות את מובילי המאבק בגיוס חרדים לצה"ל".

המעצרים והמחאה הלילה (צילום: הפגנות החרדים הקיצונים וצביקה לרר)











הפלס הפלג הירושלמי מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד