ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מארק צוקרברג מאשר את השמועות: "פייסבוק מפתחת ממשק מוחי שמסוגל לקרוא מחשבות"

"ממשקי מוח ישירים יאפשרו לכם לתקשר רק מכוח מחשבה, אם כי זה עדיין די רחוק", אמר מייסד ומנכ"ל ענקית הרשתות החברתיות

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק



מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, אישר את אמיתות השמועות לפיהן ענקית הרשתות החברתיות מפתחת טכנולוגיה שתהיה מסוגלת "לקרוא" את מחשבות המשתמשים ותאפשר להם להעביר את מחשבותיהם ישירות דרך האינטרנט.

צוקרברג, אשר כבר רמז בעבר כי פייסבוק מפתחת טכנולוגיה כזו, אמר כי החברה עמלה על יצירת "ממשק מוחי ישיר", בדברים שנשא אתמול בכנס המפתחים של פייסבוק (F8) בסן חוזה בקליפורניה.

הודעתו כל צוקרברג באה בעת שחשף שורה של טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) חדשות שמאפשרות למשתמשים לשתול עצמים דיגיטליים בעולם האמיתי באמצעות מצלמת הסמארטפון.

"אנחנו בונים עוד מעבר למציאות רבודה, וזה כולל עבודה על ממשקי מוח ישירים שיום אחד יאפשרו לכם לתקשר רק מכוח מחשבה, אם כי הדברים האלה עדיין די רחוקים", אמר צוקרברג שהבטיח פרטים נוספים בקרוב.

מוקדם יותר השנה, חטיבתה המסתורית של פייסבוק "Building 8" פירסמה מודעות דרושים לבעלי תואר ד"ר לתפקידים כמו "מהנדס ממשק מוח-מחשב" ו"מהנדס הדמיה עצבית". מהמודעות השתמע כי פייסבוק מפתחת טכנולוגיית טלפתיה שמסוגלת לזהות גלי מוח, לפענח אותם ולחלוק אותם עם חברים, במסגרת מה שתואר בתור "פלטפורמת התקשורת והמחשוב של העתיד", דיווח העיתון הבריטי "טלגרף".

"אני מאמין שיבוא יום שבו נוכל לשלוח ישירות זה לזה את מלוא העושר של מחשבותינו באמצעות טכנולוגיה", אמר צוקרברג בשנת 2015. "פשוט תוכלו לחשוב על משהו, ואם תרצו, החברים שלכם יוכלו גם לחוות את זה באופן מיידי. זו תהיה טכנולוגיית התקשורת האולטימטיבית".
מארק צוקרברג פייסבוק קורא מחשבות רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד