י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מפעילה שישית בדרך: אקספון קיבלה רישיון סלולר - מבטיחה השקה בתוך 5 חודשים

בעלי אקספון חזי בצלאל: "העמדנו ערבויות של למעלה מ-100 מיליון שקל. לכל החברות יש גיבנת היסטורית של חובות, ואנחנו מהבחינה הזו יותר גמישים"

בעלי אקספון חזי בצלאל עם השר כחלון. צילום: רוני, פלאש 90
בעלי אקספון חזי בצלאל עם השר כחלון. צילום: רוני, פלאש 90



חברת אקספון קיבלה הבוקר (ה') רישיון להפעלת רשת סלולר ממשרד התקשורת, והיא צפויה להיכנס לשוק המקומי בעוד כחמישה חודשים.

חזי בצלאל, בעלי החברה, אמר בטקס שהתקיים במשרד התקשורת כי "זה היה תהליך ארוך שהתחיל ב-2014 עם צאת המכרז וזכייתנו בתדרים ב-2015. העמדנו ערבויות של למעלה מ-100 מיליון שקל. וכעת אנחנו מוכנים לצאת לדרך. אנחנו נכנסים אחרונים לשוק. יש לזה גם יתרונות: אנחנו יכולים להיכנס בטכנולוגיה הכי מתקדמת.

"אין לנו גיבנת של חוב. הכל מורכב מהשקעות עצמיות. הכל הון עצמי ולא חייבים הון עצמי של אגורה וזה לא מקובל בשוק הישראלי. לכל החברות יש גיבנת היסטורית ואנחנו מהבחינה הזו יותר גמישים. ברור מצד שני שאנחנו חייבים לרצות יותר מכל חברה אחרת באמינות ובשקיפות ובטכנולוגיה, היום לקוחות אקספון של הקווי, 176 לקוחות אינטרנט, הם גם לקוחות מרוצים ומברכים על השירות של החברה. אנחנו לא פילנטרופים, אבל למרות זאת אנחנו כן רוצים להשאיר משהו באימפקט החברתי. חברות התקשורת הן גורם חברתי משמעותי: בחינוך, בחיבור הפריפירה למרכז ואפילו עד קירוב הלבבות בין האנשים. המטרה שלנו זה עסק, אני לא משקר אף אחד, צריך לעשות כסף, אבל אם כל העסקיות אנחנו כן רוצים להיות גם עם המימד החברתי הנוסף".

שר התקשורת, צחי הנגבי, אמר: "אני שמח להעניק במסגרת תפקידי את הרישיון הראשון לאספקת שירותי סלולר מתקדמים. שוק התקשורת הוא שוק דינמי ביותר והתחרות ממשיכה בעוצמה. כעת, לראשונה בעולם, יהיו בישראל שש שחקנית סלולר בעלי רשתות והבשורה לציבור היא: יישמך הלהט התחרות שמבטיח שכל אחד מהמתחרים יתאמץ להתייעל, ישקיע בתשתיות, והצרכן הוא המרוויח מכך".

מי שהביע ספקות מסוימים הוא מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שאמר: "התפקיד שלנו זה לייצב את השוק ולהבטיח שהחברות תוכלנה להשקיע. גולן (תחת הבעלות הקודמת, א"ז) היה שחקן ששיחק לא לפי כללי המשחק וגרם לאי יציבות בשוק. המהלך שאנחנו מסיימים כאן היום מביא לסוג של וודאות ורציונליות. שישה שחקנים בשוק זה סטארט-אפ ישראלי - זה לא קיים באף שוק בעולם. זה עוד מדיניות מימי המשרד הקודם ובסוף השוק יגיד לו מה שיש לו לומר. אם החברות לא ישרדו יכול להיות שבסוף תהיה קונסולודליציה בשוק כפי שהייתה בתחום מפעילות הסלולר הווירטואליות".

באירוע הוענק גם רישיון שיתוף רשתות לגולן טלקום תחת ההנהלה החדשה. קיבל את הרישיון גיל שרון יו"ר החברה שניסה בדבריו לתקן במידה מסוימת ראיון עבר בגלי צה"ל בו רמז על עליית מחירים צפויה בשוק. שרון אמר: "חברת גולן שאותה רכשה אלקטרה משרתת בישראל כ-900 אלף מנויים. היא כבר חברה גדולה ומשמעותית ביותר בשוק הישראלי. החברה היא שיצרה וחוללה את התחרות בישראל בתחום הסלולר והביאה ברכה לשוק בישראל. קבוצת אלקטרה היא מהחברות החזקות במשק הישראלי ונמצאת בהרבה מאד תחומי עשייה בישראל והיא מבטיחה המשך קיומה של התחרות וחוסנה של גולן לעוד שנים רבות. אנחנו צופים שהחברה תמשיך לצמוח ותציע את המבצעים הטובים ביותר בשוק, ובזכות הסכם השיתוף תציע גם את הרשת הטובה בישראל".

הנגבי הגיב באירוע על רפורמת הוזלת המכשירים שעליה הכריז שר האוצר כחלון ואמר: "התוכנית באופן כללי, לאו דווקא בהיבט של מחירי המכשירים, משתלבת בחזון הכללי של הממשלה של הפחתת יוקר המחיה. אנחנו רואים את המגמה באופן מאד חיובי וראש הממשלה הבהיר שהוא יפעל למימוש החזון הז. האישית הופתעתי מההחלטה בעניין המכשירים ואני לא חושב שמישהו במשרד ידע על זה. הערתי שאפילו מטעמי נימוס משרד האוצר היה צריך לעדכן אותנו".
אקספון רישיון סלולר חזי בצלאל משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד