ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

התחזית: מחשבים שיוטענו מהאוויר

האם בקרוב נוכל לשוטט עם המחשב או הטלפון בלי צורך להטעינו? ביבמ משוכנעים שכן • לפי הערכת החברה גם משך הפעולה של בטריות ה'אוויר' יעמוד על פי עשרה מהיום

התחזית: מחשבים שיוטענו מהאוויר


אנשי המו"פ של יבמ טוענים כי בקרוב סוללות המחשבים הניידים שלנו יוטענו באמצעות מגע עם האוויר של מתכות עמוסות אנרגיה. עוד שיטה שתהפוך להיות נפוצה היא הטענה המבוססת אנרגיה 'קינטית' (אנרגיה הנוצרת מתנועה) וניעור המחשב.

ההערכה פורסמה בעקבות משאל שערכה החברה בקרב אלפי אנשי הפיתוח של החברה במרכז אלמדן בסן-חוזה שבקליפורניה. אנשי הפיתוח נשאלו על ההתפתחויות הטכנולוגיות המשמעותיות הצפויות לקראת שנת 2015, לפי הניתוח של תחומי עבודתן.

אנרגייה של 'ניעור' למעשה אינה פיתוח חדש ובעבר שעונים רבים פעלו באמצעותה. אין סיבה, אומרים החוקרים שגם המחשבים הניידים שלנו והטלפונים, לא יעבדו באותה השיטה.

עוד מעריכים אנשי המו"פ כי התלת מימד ישתלט על מסכי המחשבים והם כולם יהיו בעלי ממשק תלת מימדי.

יש לציין כי תחזיות עבר של אנשי המו"פ של יבמ התממשו כמו למשל ההערכה שהטלפון הסלולארי יהפוך למחשב נישא קטן בעל פונקציות בלתי מוגבלות.

לעומת זאת, לפני שנתיים העריכו אותם אנשים שנוכל תוך כמה שנים לתקשר עם המחשב באמצעות ממשק דיבור, ללא צורך במקלדת. חברת יבמ עצמה אכן שקדה על פיתוח מוצר בתחום אך כשלה בביצועו.

בשנה האחרונה השקיעה יבמ למעלה מחמישה מליארד דולר במו"פ ופיתוחיה כוללים סוללה לרכב חשמלי שטעינה אחת שלה מסוגלת להספיק לנסיעה בת 800 ק"מ, מערכת סינון והתפלת מים ומערכות תוכנות האוספות ומראות על שינויים במידע גיאוגרפי ואקלימי שעל כדור הארץ.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד