י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היד הקשה נגד מטרידי 'הפלס': כתבי אישום ומעצר עד תום ההליכים

פרטים חדשים בפרשת הטרדות 'הפלס' נחשפים ב'בחדרי חרדים' אחר דיון נוסף שהתקיים בבית משפט המחוזי, בעקבות עררים • המשטרה מחזיקה בראיות משמעותיות שבעקבותיהן תבקש ללכת ביד קשה • "המשיך לבצע הטרדות מתחנת המשטרה"

יברורב וטריגר. צילום: פלאש 90
יברורב וטריגר. צילום: פלאש 90

פרשת הטרדות וסחיטת הפלס - פרטים חדשים בפרסום ראשון ב'בחדרי: ביום שישי הוגשו לבית משפט המחוזי בלוד עררים על מעצרם של שלושה חשודים כקודקודים בפרשת הטרדות הפלס באמצעות סחיטה באיומים. גם המשטרה הגישה ערר נגד קיצור מעצרו של חשוד רביעי בפרשה. שניים מהעררים נדחו ומעצרם של טריגר ויברוב קוצר ביממה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים החוקרים את פרשת ההטרדות של עיתון הפלס, קיבלו הנחיה ממחלקת התביעות בלהב 433, שהיות ובכוונתם להגיש כתבי אישום עם בקשת מעצר עד תום ההליכים למעורבים - לבקש בבית המשפט להאריך את מעצר החשודים במקסימום, ובמקרים בהם השופט מחליט לשחרר, לפחות להותירם במעצר בית.

במוצאי שביעי של פסח פשטו חוקרי ההונאה של משטרת ירושלים על בתיהם של 28 חשודים בהטרדות תוך סחיטה באיומים כלפי חברות ממשלתיות וגופי מסחר גדולים מאוד בארץ. מדובר במאבק המתחולל זה למעלה מחמש שנים בין עיתון ה'פלס' ל'יתד נאמן'. בין העצורים בפרשה שמעצרם הוארך, עורך העיתון נתי גרוסמן ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב.

טריגר ויברוב בבית המשפט בשבוע שעבר. צילום: אלי שלזינגר

מעצרו של אברהם מאיר טריגר הוארך בתחילת שבוע שעבר בשמונה ימים, עד ליום שלישי. בערר שהוגש על ידי עו"ד ישראל קליין ועו"ד אריאל פלדמן, ביקשו לקצר את ימי מעצרו בין השאר מאחר ולדברי עורכי הדין, "יד נעלמה העבירה את התיק לביהמ"ש בראשל"צ לשופט מיכליס. אני לא רוצה להעלות השערות למה כך ארע, אך יש משהו שנקרא בחירת שופטים, ואני חושש שזה מה שאנו רואים כאן, כשהגיעו לשופט שחפצו בו שאכן העניק לו 8 ימי מעצר" אמר עו"ד פלדמן.

עוד הוסיף עו"ד פלדמן כי ימי מעצר שהושתו על טריגר - ניתנים בדרך כלל בעבירות של רצח, ניסיון לרצח, הברחת סמים, "אני עוד לא שמעתי שבעבירות מהסוג הזה התבקשו וניתנו כל 8 הימים". החוקר דוד קוריאט השיב כי מעל טריגר יש את ראשי עיתון הפלס, "אך הוא ראש הזרוע הביצועית שאחראית לטענתנו על ההטרדות וגם על ביצוע הסחיטות, פגישות עם אותם בעלי עסקים וסחיטות פרונטליות מולם".

בהמלצת השופטת הסכימו הצדדים כי מעצרו של טריגר יקוצר ביום אחד עד ליום שני בשעה 15:00, כדי לאפשר לבית המשפט לפקח על התקדמות החקירה.

לגבי נתנאל שטמפפר שמעצרו הוארך בשישה ימים עד למחר (ראשון) ושעד כה שומר על זכות השתיקה, ביקש פרקליטו עו"ד ישראל קליין לקצר את ימי מעצרו ולשחררו עוד בטרם כניסת השבת. נציג המשטרה עו"ד אריה מלכה ציין בפני השופטת כי החשוד מפנה מוטרדים ששואלים אותו איך אפשר להוריד את רמת ההטרדות - לאברהם טריגר, דבר המראה על הקשר ביניהם, "שהוא הראשון בהיררכיה בהיבט הביצועי, עורר זה הינו בעל חלק ניכר אשר מוציא לפועל את כל נושא ההטרדות והסחיטה באיומים שבאים בעקבות כך".

עוד הוסיף החוקר כי "ממעשיו של החשוד עולה מסוכנות בעצם הסחיטה באיומים. מסוכנות כלכלית. נזק רב נגרם לחברות הפרסום, לחברות המוטרדות". מעבר לכך נודע ל'בחדרי' כי בכוונת תביעות להב 433 להגיש נגדו כתב אישום בין השאר על סחיטה באיומים והטרדות. בסיום הדין הגיעו הצדדים להסכמה - הערר ימחק ומעצרו של שטמפפר לא יקוצר.

בעניינו של חיים יברוב גם הוגש ערר, על שמונת ימי מעצרו, אולם הדיון התקיים בהיעדרו. לטענת פרקליטו עו"ד שלום בן שבת, העבירה של סחיטה באיומים אכן מצריכה מעצר אך החשד בעניינו מוגבל מאוד. "ביהמ"ש מציין שהעורר אישר שפנה לאדם מסוים, זה מידע שהגיע מפי העורר, אותו אדם אולי הוטרד, אך אין טענה כי על ידי העורר" טען פרקליטו והוסיף כי למיטב ידיעתו אין ולו הקלטה אחת בה נשמע יברוב מבצע סחיטה באיומים.

במסגרת מעצרו של יברוב, מצאו בביתו מחשב, בו היה קובץ "שרות פלוס" עם מספרי הטלפונים של כל אותם אנשים בכירים שלכאורה הוטרדו. "העורר הוא זה שכיוון אותם אליו. כלומר, יש להם הכל בידיים, הוא מסר להם את כל המידע, גם חברי אומר שהוא קשר עצמו" ושאל "לשם מה להותירו במעצר? הוא לא ניסה להסתיר דבר, מסר כל שיודע".

נציג המשטרה חשף כי בעוד יברוב היה עצור בתחנת המשטרה לפני כחודש במסגרת גל ההפגנות, הוא המשיך לבצע הטרדות ואף לדווח על כך בקו ההגנה. בהמלצת השופטת הסכימו הצדדים כי מעצרו של יברוב יקוצר ביום אחד עד ליום שני בשעה 15:00, כדי לאפשר לבית המשפט לפקח על התקדמות החקירה.

שבתאי פיין, שמעצרו הוארך תחילה עד ליום חמישי ואז ביממה נוספת, המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לשחררו, זאת מאחר ולטענתם בית המשפט השלום טעה בהחלטתו לשחררו - "חלקו של המשיב יותר מהותי" וביקשו לאפשר להם להמשיך ולחקור אותו. פרקליטו עו"ד ישראל קלין לא ראה את הערר בעין יפה ואמר כי פיין הופיע פעמיים בפני בית משפט השלום ושם הוחלט לשחררו בשישי. הוא ציטט את דברי השופט מיכלס "חלקו קטן יותר מזה של החשודים האחרים".

השופטת ריקי שמולביץ, החליטה לדחות את הערר של המשטרה והסבירה "כי באיזון הנכון בין זכויותיו של המשיב לבין האינטרס הציבורי, הכף נוטה לזכויותיו של המשיב". עוד הוסיפה, "אינני רואה כיצד שחרורו של המשיב מהמעצר ישבש את הפעולות המבוקשות" ופיין שוחרר למעצר בית בביתו.
פרשת ההטרדות הפלס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד