י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קופת גמל להשקעה - כל מה שעליכם לדעת

חיסכון לכל ילד, חיסכון שאפשר לקחת ממנו כסף בכל רגע נתון - מה הקשר לקופת גמל ומה זה אומר לכם בכלל? כל הפרטים שאתם צריכים לדעת

shutterstock
shutterstock

בנובמבר 2016 השיק משרד האוצר מוצר חיסכון ישן בתלבושת חדשה - קופת גמל להשקעה. מדובר באפיק השקעה וחיסכון שיש לו הרבה יתרונות, ואולי אפילו אפשר לומר כי הוא מספק לחוסכים חבילת יתרונות מגוונים בכלי השקעה אחד. מהי קופת גמל להשקעה? מהם תנאי החיסכון, וכיצד ומתי ניתן למשוך את הכספי הנצברים בה? על כך ועוד - במאמר שלפניכם.

בכדי להכיר קופת גמל להשקעה תחילה נסביר מהי קופת גמל
קופת גמל היא מכשיר השקעה מוכר המאפשר חיסכון לטווח הארוך, על ידי הפקדה חודשית של סכומים קבועים לקופה. הממשלה נקטה בצעדים לעידוד הציבור לחסוך, והפכה את ההפקדות לקופת הגמל פטורות ממס (כלומר, ההפקדות הן הוצאה מוכרת). אנחנו כחוסכים בוחרים את מסלול ההשקעה שהכי מתאים לנו לפי רמות סיכון.

אז מה בעצם הופך את קופת גמל להשקעה לחיסכון שמשתלם עבורנו?
קופת גמל להשקעה היא קופה המיועדת לכלל ציבור הישראלים, ומאפשרת לחסוך בכל שנה עד 70,000 ש"ח.

בניגוד לקופת גמל רגילה, בקופת גמל להשקעה הכספים נזילים בכל עת, וניתן למשוך חלק מכספי ההשקעה או את כולם ללא תלות בגיל החוסך, בוותק שלו או בסכום הנצבר. עם זאת, בשל רצון המדינה לעודד חוסכים לחסוך לגיל הפרישה, ניתן להמשיך לחסוך בקופת הגמל להשקעה עד לגיל הפרישה ולבחור למשוך את קופת הגמל לא בסכום אחד אלא כקצבה חודשית קבועה - ואז לקבל פטור מלא על מס רווחי הון.

סכום ההפקדה החודשי משתנה ותלוי בחוסך - ניתן לחסוך בכל קופות הגמל להשקעה תחת שמך סכומים קטנים (אין סכום השקעה מינימאלי) ועד סך של 70,000 ש"ח בשנה קלנדרית.

גם בקופת גמל להשקעה, כמו בקופת גמל "רגילה", ביצועי הקופה תלויים באיכות הגוף שמנהל הקופה, אשר תפקידו לתמרן בין מסלולי השקעה משתנים, תוך כדי בנייה ותכנון הרכבי השקעות שונים.

לסיכום - קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון שחשוב להכיר
בעולם של מיעוט בכלי השקעה אטרקטיביים, קופת גמל להשקעה מציעה אפיק חיסכון עם המון יתרונות - המרכזיים שבהם:

• חיסכון נזיל - ניתן למשוך את כספי ההפקדה בכל עת.
• ההפקדה לקופת גמל להשקעה מוכרת לצרכי מס.
• פטורים משמעותיים מתשלום מס עם משיכת הקופה, במיוחד לאחר גיל הפרישה ובפרט במשיכה לקצבה חודשית ולא במשיכה הונית, חד פעמית.
• מסלולי השקעה משתנים לבחירת כל חוסך.

קופת גמל להשקעה היא גם ברירת המחדל שנקבעה עבור התכנית "חיסכון לכל ילד", המאפשרת חיסכון מטעם המדינה (עם או ללא השתתפות ההורים) לכל ילד בישראל מתחת לגיל 18. היתרונות הרבים של מכשיר השקעה וחיסכון זה, הופכים אותה לאפשרות שחשוב לשקול, בחיפוש אחר אפיקי השקעה רווחיים.

חיסכון לכל ילד קופת חיסכון קופות גמל השקעה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד