י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת ההטרדות: חקירת שטמפפר הסתיימה והוא שוחרר למעצר בית

שבוע לאחר מעצרו של נתנאל שטמפפר, אחד החשודים בפרשת הטרדות הפלס שהמשטרה מייחסת לו גם חשד של של "סחיטה באיומים כמבצע עיקרי", שוחרר שטמפפר למעצר בית מלא למשך שישה ימים

חוקרי המשטרה במערכת 'הפלס'. צילום: דוברות המשטרה
חוקרי המשטרה במערכת 'הפלס'. צילום: דוברות המשטרה

פרשת ההטרדות: שבוע לאחר מעצרו של נתנאל שטמפפר, אחד החשודים בפרשת הטרדות הפלס שהמשטרה מייחסת לו גם חשד של של "סחיטה באיומים כמבצע עיקרי", שוחרר שטמפפר למעצר בית מלא למשך שישה ימים.

המשטרה מייחסת לשטמפפר (29) - המשדר ב'קו ההגנה' של 'הפלג הירושלמי' - גם עבירות של שידול להטרדות. "החשוד משדר בקו ההגנה ומשדל לבצע הטרדות" אומרו החוקרים, והוסיפו כי הוא גם קשור להתארגנות ולאיסוף המספרים למאגר, ובכך גם לעבירת פגיעה בפרטיות. לדברי החוקר, החשוד סחט באיומים לפחות פעמיים, כך על פי ההקלטות שבידי החוקרים. "הדרישה שלו בשיחה מדברת על כך שהמאויימים לא יפרסמו בעיתון יתד נאמן, אחרת יהיו הטרדות", אמר החוקר וציטט: "בוא נפתור לכם את הבעיות, שהבעיות ירדו מכם אם לא תפרסמו בעיתון מסוים ואם לא תעשו את מה שאני מציע, תמשיכו לקבל הטרדות".

מעצרו בוצע, ימים ספורים לאחר ברית שנערכה לבנו. אתמול, הוא נחקר על ידי מחלק ההונאה במשטרת ירושלים במשך כשעה ובמשטרה הבהירו היום (ג') בבית המשפט כי החקירה בעניינו הסתיימה. אולם למרות זאת, ביקשו להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים, מחשש לשיבוש פעולות החקירה. כפי שנחשף ב'בחדרי בשבוע שעבר, בכוונת מחלקת התביעות בלהב 433 להגיש כתב אישום גם נגדו תוך כדי מעצר.

פרקליטו עו"ד ישראל קלין, טען כי טיעוני המשטרה הם "טיעונים אנטי משפטיים". זאת מאחר והחוקרת רס"ר גל צבי אמרה תחילה שצריך להחזיק אותו כדי שאחרי יחקרו ולא ישבשו. "זה לא לקחת כבן ערובה" אמר. בהמשך החוקרת אמרה שבכוונתם בעתיד להגיש כתב אישום, "אנחנו לא בהצהרת תובע, לכן העילות האלה אנטי משפטיות".

השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון קיבל את טענת עורך הדין "כמצוות החוק, יש להורות על שחרורו, זאת משלא הוגשה הצהרת תובע בעניינו ולא הוגשה פסיקה התומכת בבקשה להורות על המשך מעצרו בנסיבות אלו".

שטמפפר שוחרר למעצר בית מלא למשך שישה ימים בביתו בבני ברק, בפיקוח אשתו, אחיו ושכנו, הרקחה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 30 יום והתחייבות התייצבות לחקירה, למשפט ולריצוי העונש בכל עת שיידרש. על מנת להבטיח תנאים אלו, יפקיד 2,000 ש"ח בקופת בית המשפט, התחייבות עצמית בסך 5,000 וכך התחייבות מצד כל אחד מהמפקחים בסך 5,000 ש"ח.


עורך הפלס נתי גרוסמן בבית המשפט בדיון להארכת מעצרו. צילום: אלי שלזינגר

כפי שדווח ב'בחדרי', בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (שני) בשבעה ימים נוספים את מעצרם של 'כוכבי' "פרשת ההטרדות", החשודים בסחיטה באיומים ובהטרדה - עורך עיתון "הפלס" נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב.

המשטרה חשפה אתמול את פרטיה של "פגישת הסחיטה" לכאורה, בה היה מעורב עורך העיתון, נתי גרוסמן, באופן אישי. על פי החשד, בפגישה נכחו מנהל משרד פרסום ידוע, עורך "הפלס" נתי גרוסמן ו"כוכב" פרשת ההטרדות אברהם טריגר. על פי המשטרה, כך נודע ל'בחדרי חרדים', במהלך הפגישה נחתמו שני חוזים נפרדים; באחד - עסקת פרסום בין המשרד לעיתון, עליו חתם גרוסמן; בשני - התחייבות של טריגר להפסיק את מסע ההטרדות נגד משרד הפרסום והמפרסם עצמו.

"ההסכם הזה פוצל כדי לא להפליל את המשיב (גרוסמן א.ש). כל הנסיבות מראות שזה אותו הסכם", אמר החוקר בדיון והוסיף כי החוזה עליו חתם טריגר הוא הסכם משלים לחוזה עליו חתם גרוסמן. "מהעדויות עולה שהוא היה נוכח במעמד חתימת הסכם על ההטרדות", אמר החוקר. לשאלת עו"ד יאיר גולן השיב החוקר כי גרוסמן אמר במהלך העימות עם בעל משרד הפרסום "שהוא לא יכול להיות קשור להטרדות".
עיתון הפלס סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד