י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקלטה: בכיר הפלג פער פיו נגד גדולי החסידות

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי', נחשפים דבריו המחוצפים של ראש מערך ההטרדות של הפלג הירושלמי, שבכינוס סגור לפעילים פער פיו נגד גדולי החסידות והציבור החסידי, לצד דברים חמורים נגד אחד מגדולי ראשי הישיבות הליטאיות • האזינו

טריגר. צילום: פלאש 90
טריגר. צילום: פלאש 90

הדברים החמורים בכינוס הפנימי נחשפים: בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נחשפים דבריו המחוצפים של ראש מערך ההטרדות של הפלג הירושלמי, אברהם טריגר, שבכינוס סגור לפעילי הפלג פער פיו בחוצפה נגד גדולי החסידות והציבור החסידי, לצד דברים חמורים נגד אחד מגדולי ראשי הישיבות הליטאיות.


טריגר פוער פיו נגד הציבור החסידי וגדולי החסידות

טריגר - שמשוחרר בשעות אלו למעצר בית בתנאים מגבילים לאחר שהיה עצור בשל חשדות נוספים על ניהול מערך הטרדות בלתי פוסקות למנהלי חברות במשק ואנשי פרסום, כשבמקביל תלוי נגדו כתב אישום שהוגש לפני כשנתיים על הרשעות דומות - נשא דברים בכינוס סגור שנערך לאחרונה לפעילי הפלג הירושלמי, וביקש לעודדם על כך שהם בודדים במערכה שחוללו, כשגם הציבור החסידי לא איתם.

בדבריו הוא תוקף את כלל הציבור החסידי על שקמים מאוחר,אינם מקפידים על זמן קריאת שמע, ורק הולכים למקווה, וטען כי "הקו של כל החסידויות - הוא התפרקות".

בדבריו החמורים, תקף גם את הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת תפרח, בה למד.

"כשאני הסתובבתי בתחילת שנות נישואי באזורים חסידיים שם אני גר" אמר טריגר לפעילי הפלג, "התבוננתי מסביבי, ולמדתי על פרצוף האדם את מהותו. אני אוהב להתבונן, להתבונן זה עיקרי החיים. וראיתי וזה היה בוער בי, ההוקעה ממה שנקרא חסידות. אדם יכול לקום ב-9. הדבר הראשון זה מקווה לפני ק"ש, לא חשוב כלום קודם, אח"כ הוא יכול להתפלל יכול להתלהב בקורבנות ולפני פסוקי דזמרה, ואחרי זה הוא ככה יורד ויורד ויורד, ושמונה עשרה מיד נגמר בטיסות. המלומדה הזאת, כל הריקנות הזאת, אני לא אכנס בהרחבה".

"אבל מי שמכיר טוב את עולם החסידות מכיר את זה, הם הראשונים שמתגייסים לצבא והולכים למשמר האזרחי".

"כל מה שיכול להיות התפרקות קיים אצל העולם החסידי, גם מי שהיה נקרא חסידות טובה פעם, אם זה בעלזא, צאנז, כל החסידויות כולם מתפרקות. יש יותר טובים אבל זה לא משנה, הקו של כולם זה התפרקות. נכון הם יכולים להיראות עם פאות ענקיות ושטריימל אבל בפנים אתה רואה ומרגיש שכשאתה מגיע לדברים של יסודות ההשקפה הם ממש כלום. ורואים את זה בדורנו איך זה מגיע לתרגום ממשי, ללא בושה יכולים לבוא שוטרים בעלזערס לקחת ללוות את האדמו"ר לשחרית, לא ניכנס לנושא כי זה לא העיקר, אבל כל מי שקצת חי ורואה שאין כלום אצל החסידים, ואני הבנתי למה, כי אין להם תורה, הגמרא אומרת בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין, אם אין את התבלין ליצר הרע של התורה אז הוא משתלט".

"כשהתחיל תנועת ההשכלה חשבו שמה שיציל את הציבור מההשכלה זה תנועת החסידות, הדביקות וההתלהבות והשמחה, וראו שגם זה לא עזר כמו שרואים היום, אני סברתי שלמה זה לא עוזר? כי אין להם תורה, אבל היום בשנים האחרונות כשרואים גם את הציבור הליטאי שאמון בעיקר על יסודות האמונה ולימוד התורה, רואים שרובו מתפרק, כל אלו שנמצאים בצד השני שאינם המבינים בעם הם מתפרקים, נפתח עולם חדש שיציאה לעבודה זה ערך, הלימוד תורה זה קושי, זה התפרקות במיטבה. גם אם לא רואים את כל הדרדור מיד, זה התפרקות במיטבה. יש עולם ערכים מדורדר שבדור הבא יהיה את ההשפעה".

"זה כמו המזרחי שהיו שם הרבה עמלי תורה אבל הדירדור שרואים בדור שלאחר מכן ילדים ונכדים כבר לא ישאר כלום".

"הגעתי למסקנה וזה מתבקש מאליו שהעיקר זה ההשקפה, אבל עדיין לא נח ליבי, רק מי שמבין השקפה? רק הוא לא ידרדר? אז מה נגיד שילוב כזה? של תורה והשקפה יחד. ואגב הזכרתי את מה שלמדתי וחונכתי בישיבת תפרח, ששם התחנכנו רק תורה ותורה, אבל אנשים היום רואים שגם הראש ישיבה דשם (הגאון רבי אביעזר פילץ. צ.ס.) לא מספיק חזק, למרות שמבין ורואה ויודע מה שקורה, אני רואה הרבה יותר, כשאני רואה כותרת בעיתון הלא נאמן, שהרב פילץ דיבר בכינוס נגד פגעי הטכנולוגיה..." (כאן נאלצנו לצנזר את דבריו המחוצפים נגד ראש ישיבת תפרח, משום שמדובר בזלזול חריף נגד גדולי תורה).

כאמור, בשעות אלו משוחרר טריגר למעצר בית בתנאים מגבילים לאחר שהיה עצור בשל חשדות נוספים על ניהול מערך הטרדות בלתי פוסקות למנהלי חברות במשק ואנשי פרסום, כשבמקביל תלוי נגדו כתב אישום שהוגש לפני כשנתיים.
אברהם טריגר מערך ההטרדות הפלג הירושלמי בעלזא צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 230 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד