י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טורקיה חסמה גישה לוויקיפדיה - אחרי שהמילה 'דיקטטור' שובצה בערך על ארדואן

הרשויות בטורקיה אישרו כי אתר האנציקלופדיה החופשית נחסם מהבוקר בעקבות הוראה; בשנים האחרונות חסמה ממשלתו של ארדואן את פייסבוק, טוויטר ויוטיוב מספר פעמים

רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס



טורקיה חסמה היום (שבת) את הגישה לויקיפדיה, אחד האתרים הפופולאריים ביותר באינטרנט. האתר אינו זמין בטורקיה מאז 8 בבוקר שעון איסטנבול, בעקבות הוראה של הרשויות במדינה.

גולשים נאלצו להשתמש בתוכנת VPN שעוקפת את החסימה כדי להיכנס לאתר האנציקלופדיה החינמית. רשות הטכנולוגיה והתקשורת בממשלת טורקיה אישרה כי האתר נחסם.

חסימת אתרים פופולאריים הפכה לכלי נפוץ בידי ממשלת טורקיה, שחסמה כבר מספר פעמים את פייסבוק, טוויטר ויוטיוב. גם כמה אתרי אופוזיציה לשלטון אינם זמינים לצפייה. חסימת האתרים מגיעה במקביל למאסר מאות עיתונאים בטורקיה והגבלות על חופש הביטוי במדינה, שלדברי מבקרי השלטון התבצעו כדי להשתיק קולות התנגדות לנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.

ארדואן, שניצח במשאל העם באפריל על העצמת סמכויותיו, תקף בעבר את טוויטר ואמר בין היתר: "אני אהרוס את טוויטר. לא אכפת לי מה הקהילה הבינלאומית אומרת".

ייתכן כי החסימה קשורה לנצחונו של ארדואן במשאל העם, שרבים רואים בו צעד משמעותי בריסוק הדמוקרטיה הטורקית והפיכתה לדיקטטורה. לפי דיווח שפורסם לפני כשבועיים, עורך בויקיפדיה הוסיף את המילה "דיקטטור" לתיאור תפקידו של ארדואן. המילה נמחקה לאחר מכן מהערך.
ארדואן ויקיפדיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד