ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גפני מגיב לדברי שקד: "חוק השבת יחול גם בת"א כמו בכל הארץ"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מגיב לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד שאמרה כי הפתרון לנושא השבת לא יחול על ת"א: "מדובר גם על ת"א ולא רק על כל הארץ. כך דובר בישיבת ראשי הקואליציה וכך גם כתוב בחוק שהגשנו לכנסת" אמר גפני

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ משה גפני מגיב לדבריה של שרת המשפטים שקד שאמרה כי הפתרון לנושא השבת לא יחול על ת"א, גפני סותר את דבריה של שקד ואומר כי: "מדובר גם על ת"א ולא רק על כל הארץ. כך דובר בישיבת ראשי הקואליציה וכך גם כתוב בחוק שהגשנו לכנסת".

כפי שפורסם הערב ב'בחדרי חרדים', למרות שהמפלגות החרדיות הבהירו כי הם לא מתכוונות להתפשר במאבק השבת ובכוונתם לחוקק חוק שייתן מענה גם לפסיקת בג"ץ - שהתיר לפתוח מרכולים בת"א - שרת המשפטים איילת שקד טענה כי ההסכמה הקואליציונית היא רק על ערים אחרות ולא על העיר תל אביב.

לדברי שקד בערוץ 2, "הייתה ישיבה של ראשי המפלגות ביום ראשון שעבר, ושם היינו, כמעט כולם תמימי דעים שאת הסיפור של ת"א אי אפשר לשנות, כי חוקקו חוק עזר שבג"ץ החליט לקבלו. השאלה הייתה מה עושים עם שאר הערים, ואת השאלה הזו הציב גם השר דרעי מה אנחנו עושים בעצם בשאר המקומות".

שרת המשפטים סיפרה כי "השר דרעי הציע לתקן את פקודת העיריות ולהחזיר אותה לפני מה שהיה בשנת 88, ככה שכל חוק עזר העירוני שקשור לשבת צריך את אישור השר. זה מבחינתם יפתור את הבעיות בשאר הערים. אני חושבת שזה פתרון סביר אוני לא רואה סיבה שהקואליציה לא תלך עם זה".

בנוסף היא נשאלה: האם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יחשוש ללכת למהלך שכזה, בעקבות מתקפה אנטי חרדית של לפיד, שקד השיבה כי "אני לא רואה בשנה האחרונה את יאיר לפיד יוצא נגד החרדים, זה כבר כמעט לא קיים. ראש הממשלה מאוד מעריך את הקואליציה הנוכחית שלו, ואם לא עושים דברים "לא נורמלים", אז הוא יתמוך במה שהקואליציה תחליט ביחד".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ועימו מספר חברי כנסת מש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, מיהרו להניח בכנסת ביום שלישי שעבר, הצעת חוק שתקבע כי "כל חוק עזר בעניין פתיחת וסגירת חנויות ומסחר שנחקק לאחר יום 1.1.2014, לא יהיה לו תוקף, אלא אם קיבל אישור של שר הפנים", כלומר, הצעת חוק שתבטל רטרואקטיבית את החלטת בג"ץ על ת"א, בניגוד לדבריה של שקד.

מי שהורה לח"כ גפני להניח הצעת חוק שתתייחס אף לעיר ת"א, הוא הגראי"ל שטיינמן, וכפי שפורסם ב'יתד נאמן', מה שאומר שהחרדים לא יוכלו להתפשר בנושא והם לא יסכימו לוותר על העיר ת"א, גם אם בתמורה יחוקק חוק חדש שיסדיר את שאר הערים.

גפני עצמו אמר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "אין מנוס מפתרון חקיקתי שזה שמירה על הסטטוס קוו, לפני החלטת בג"ץ. מבלי שיהיה פתרון כזה – אני לא רואה שותפות", גפני הוסיף כי הקואליציה יודעת "שאי אפשר לשחק אתנו בנושא הזה".

דבריה של שקד, מסמנים את חילוקי הדעות שצפויים להתגלות בימים הקרובים בתוך הקואליציה. האם יחוקק חוק רטרואקטיבי שיבטל את החלטת בג"ץ על העיר תל אביב, או שהחרדים יתפשרו ויקבלו את הדין ויחוקקו חוק שיסדיר רקת את הערים האחרות.

צילום: פלאש 90צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

כהן: "לא ניתן יד לחקיקה שיש בה כפייה דתית"
מלבדה של שקד, גם שר הכלכלה אלי כהן מ'כולנו', התייחס היום לאיומי החרדים בנושא המרכולים ואמר כי "אני לא אתן יד לחקיקה שיש בה כפייה דתית. אני לא חושב שצריך ללכת לחקיקה בעניני דת, זה לא דבר נכון. אחד רוצה להיות דתי, אחד חרדי, אחד לחילוני, אחד רוצה לנסוע לים, כל אחד שיחייה איך שהוא רוצה, בלי להפריע אחד לשני".

לדבריו, "כל הצבעה שתכלול כפייה – לא נצביע לה. יש דבר אחד שכתוב בהסכם הקואליציוני והוא – שמירה על הסטטוס קוו, כפי שיש ערים שלא נוסע בהם רכב, וכפי שפה בהרצליה כמעט הכל פתוח, וכפי שבחולון בחלק מהמקומות לא פתוח כלום, ובאיזור התעשייה פתוח, זה הכיוון שצריך להיות".

מרכולים איילת שקד תל אביב שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד