ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זקן המשפיעים בחב"ד: הרה"צ מנחם-זאב גרינגלאס זצ"ל

במונטריאול נפטר הרה"צ המקובל רבי מנחם-זאב גרינגלאס זצ"ל • ידיעתו הרחבה בקבלה הייתה לשם דבר, וזכה שהאדמו"ר מליובאוויטש זי"ע כינה אותו: "המקובל שלי"

הרה"צ רבי מנחם-זאב גרינגלאס ע"ה
הרה"צ רבי מנחם-זאב גרינגלאס ע"ה

ברוך דיין האמת: במונטריאול הלך הבוקר לעולמו הרה"צ המקובל, המשפיע החב"די הנודע, רבי מנחם-זאב גרינגלאס זצ"ל. הגרמ"נ גרינלאס זצ"ל היה אחד המשפיעים הבולטים בדור האחרון וזכה לגדל דורות של תמימים וחסידים. שרד במסירות-נפש את השואה ונמנה בין 9 שלוחי הרבי הריי"צ מליובאוויטש זי"ע לקנדה.

הרב גרינגלאס נולד למשפחה לא חב"דית בעיר קראסנאלוקי שבפולין. למד בישיבות תומכי תמימים בלודז', תומכי תמימים באטווצק ולאחר מכן בתומכי תמימים בשנחאי שבסין, לשם נמלט. כאשר נשלח על ידי אדמו"ר הריי"צ למונטריאול, הקים שם את ישיבת תומכי תמימים מונטריאול ובית כנסת חב"ד.

במשך שנים שימש כמשפיע חב"ד במונטריאול, ואלפי בחורים עברו תחת שרביטו. בדרכו המיוחדת חינך בחורים רבים לתורה ויראת שמיים. אחת מהתבטאויותיו המפורסמות היא: "לעולם לא 'ירדתי' על בחור. רק העלתי אותו...".

הרבי מליובאוויטש זצוק"ל סמך עליו מאוד, וביחד עם מזכירו הרב יהודה לייב גרונר הטיל עליו לערוך את ספר המנהגים-חב"ד.

ידיעתו הרחבה בקבלה הייתה לשם דבר, ובעקבות כך זכה שהרבי מליובאוויטש זי"ע כינה אותו: "המקובל שלי".

לפני שנים אחדות חלה במחלה הקשה ותפילות נישאו לרפואתו בקהילות חב"ד בכל העולם. הוא החלים והמשיך לעסוק בהפצת המעיינות ובחינוך דור העתיד של ליובאוויטש.

הלוויתו תיערך היום במונטריאול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד