י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לחיים: כך משווקים בירה לאנ"ש • תיעוד

סטודנטים למנהל עסקים מהקריה האקדמית באור יהודה באו ללמוד מקרוב איך מנהלים עסק גדול • ב'קרלסברג' הם שתו בירה ושמעו איך מפעל בינלאומי משווק שתיה לאנ"ש

חזית מפעל בירה קרלסברג באשקלון
חזית מפעל בירה קרלסברג באשקלון

איך סטודנטים חרדים ומפעל לייצור בירה יכולים להתחבר? מסתבר שזה אפשרי ועוד איך.

סטודנטים למנהל עסקים מהקריה האקדמית באור יהודה הגיעו ללמוד מקרוב איך מנהלים עסק גדול. לצורך כך, הם נסעו למפעל לייצור בירה של חברת 'קרלסברג', שם שתו בירה ושמעו איך מפעל בינלאומי משווק שתיה לאנ"ש.

יחד עם עוד אוניברסיטות מובילות בכל העולם, נמצאת הקריה האקדמית תחת קטגוריה של 'אקדמיה יישומית'', במטרה שבוגריה יחשפו במהלך לימודיהם בנוסף לתוכן האקדמי התיאורטי, גם ליישום שלו בפועל - בחיי היומיום של חברות וארגונים במשק.

הצפייה היא שבוגר האקדמיה שיצא לשוק העבודה כשבאמתחתו ידע תיאורטי המשיק לניהול בפועל של אותו ידע, יהנה מיתרון ביחס למתמודדים אחרים ויאפשר לו להתברג מהר יותר בדרכו לצמרת הניהול העיסקי בישראל.

הביקור במרכז המבקרים של קרלסברג, במסגרת ההתמחות בשיווק בהנחיית ד"ר עופר צלרמאיר, שולב בהרצאה מפי מנהל השיווק למגזר החרדי, שהאיר את השיטות השיווקיות בהם קרלסברג פונה למגזר החרדי. "המהלך השיווקי של 'קרלסברג' מתבסס על יתרונותיו הבריאותיים של משקה הבירה, והפיכתו ממשקה אלכוהולי המסמל הוללות למשקה הנלגם לשיפור הבריאות".

המרכיב העיקרי של הבירה הוא השעורה אשר מלבד היותו אחד משבעת המינים שנתברכה בהם ארץ-ישראל, הוא גם ניחן בסגולות בריאותיות ומחזקות. מכיוון ש'קרלסברג' חששה שפרסום נרחב מדי יצור תגובת-נגד לא רצויה, בחרה 'קרלסברג' לטפטף את המידע לצרכן בצינורות שיווק יחודיים שפותחו על-ידה למשל: חוגי בית בהם מתוודעים הנוכחים ליתרונות הבריאותיים של הבירה, חלוקת בירה במירון כחלק מהמנהג של ח"י רוטל, כנסי בריאות לנשים חרדיות המועברים ע"י רופאים מהשורה הראשונה ובהם מוצגים יתרונותיו של צמח השעורה, חוברת שחולקה במרכזים חרדיים בה ציטוטים של הראש והרמבם בשבח 'מי השעורים', וגולת הכותרת: לוח שנה שחולק בעיתון 'יום ליום' בו מתפרסמת תמונתו של הרב עובדיה יוסף לצד תמונות של בירה.

המהלך האחרון של המשווקים גרם לתהליך שיווקי מעניין. על-פי מחקרים מתברר, כי הצגת דמות בלתי מתבקשת במהלך קמפיין שיווקי מועילה להפנמתו. למשל, אם ח"כ בממשלה יופיע בקמפיין לבמבה, זה יחייב את הצופה במודעה להבין את הקשר בין הבמבה לאותו ח"כ וכך יצור אצל הצופה הקצאת משאבי עיבוד במודעה וממילא זכירת והפנמת המסר שלה טוב יותר. באותו כיוון ניסו גם ב'קרלסברג' להציג את הרב עובדיה לצד תמונת בירה וכך לאלץ אץ הצופה להסביר לעצמו את הקשר בין שני המוצגים, שהוא: תרומת הבירה לבריאות הגוף והנפש.

ובאמת, המאמצים השיווקיים נשאו פרי, ומכירות הבירה במגזר החרדי כמעט שולשו. הבירה כבר מהווה חלק בלתי נפרד משלחן השבת, מה'שלום זכר' או מהקידוש בבית הכנסת.

בסיום ההרצה התקיים דיון קבוצתי על דבריו של מנהל השיווק, בו הביעו הסטודנטים דעות לכאן ולכאן ואף העלו רעיונות שיווקיים חדשים הבנויים על הגדרות פסיכולוגיות כגון 'התניה' 'סכמות' 'זכרון לטווח ארוך' ועוד מושגים מקצועיים המבוססים על אדני החומר הנלמד בקורס. מנהל השיווק סיים בשבח רמת הלימודים הגבוהה שניכרת בסטודנטים ואמר שאף הוא החכים מהדינמיקה הקבוצתית המרשימה, ואכן, חלק מהרעיונות שהועלו הועברו לשלי קיינן שמיר, סמנכ"לית השיווק וייושמו כבר בקמפיין הבא של 'קרלסברג'.

לאחר הרצאת מנהל השיווק יצאו הסטודנטים לסיור במבשלת הבירה, ובסיומו נערך להם טעימות של מגוון הבירות המיוצרות שם, לצד שלחן עמוס במיני מאפה שונים, סלטים רבים, גבינות משובחות ושתייה וכולם כמובן- בכשרות מהדרין.





















 




 




 




 




 



















 


 




 




 




 


 


  




  




 









   




  



















 














 














 




 




 
























 


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד