י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקוחות צ'יינה ביי איבדו את הכסף: "הזמנתי מהאתר באוקטובר ומאז שמעתי רק שקרים"

חברות צ'יינה ביי וצ'יינה גרופ שמפעילות אתרים לרכישת מוצרים מסין, צברו חוב מצטבר בהיקף של כחצי מיליון שקל • המוצעה לצרכנות: "ניתן לפנות ל-PayPal וחברות האשראי ולבטל לפחות חלק מהתשלומים עקב 'כשל עסקה'" • חברת צ'יינה ביי: "אנחנו מכינים את תגובתנו לבית המשפט"

לקוחות צ'יינה ביי איבדו את הכסף: "הזמנתי מהאתר באוקטובר ומאז שמעתי רק שקרים"



"הזמנתי ספה בנובמבר ואחרי עשרות הודעות ששלחתי אליהם ותירוצים הודיעו לי החודש שהיתה בעיה והמשלוח לא יצא וגם לא ייצא. זה מכעיס אותי כי אני צריכה להתחיל לחפש ספה אחרת ואת כל המבצעים של פסח כבר פספסתי", מספרת ליליה יפרמוב אחת ממאות נפגעות אתר צ'יינה ביי שהגיע, בשבוע שעבר, לחדלות פירעון.

בשבוע שעבר ניתן צו פירוק זמני לחברת צ'יינה ביי על יד שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ. לפי הבקשה, חברת צ'יינה ביי וחברת צ'יינה גרופ (חברה שרשומה בהונג קונג) שמפעילות אתרים לרכישת מוצרים מסין, צברו חוב מצטבר בהיקף של כחצי מיליון שקל.

"הבקשה לפירוק זמני של צ'יינה ביי הוגשה לבקשת נענע 10 (המוחזקת ע"י ערוץ 10), שהיתה לטענתה חתומה על הסכם לשירותי שיווק ופרסום מולה תמורת 40% מרווחי המכירות באתר".

במועצה לצרכנות מספרים כי הגיעו אליהם עשרות תלונות בנוגע למוצרים שהזומנו דרך אתר. רובן נוגעות לרהיטים שהוזמנו כבר לפני חודשים רבים (עד שנה).

אחד מהמתלוננים הוא דני מאזור השרון שהזמין כיסאות בר מהאתר בחודש אוקטובר: "הזמנתי 4 כיסאות בר מהאתר, הם עלו לי כ-330 דולר והיו אמורים להגיע בתוך חודש. זה היה בדיוק המוצר שחיפשתי ושמעתי על האתר הרבה לפני שחיפשתי, אז החלטתי לנסות. חיכיתי חודש וראיתי שלא הגיע כלום והתחלתי לנסות לברר מה קורה".

הוא ממשיך: "התקשרתי לשירות לקוחות בארץ, אמרו שיחזרו אלי ולא חזרו. שלחתי הודעות בפייסבוק ושם הם כן הגיבו ורק אמרו שיש בעיה בהובלה אצל היצרן ואחכה עוד חודש. ששאלתי אחרי כמה שבועות שוב למה לא הגיע אמרו לי שזה בארץ ויש רק משהו לוגסטי מול הספק. ככה עד סוף מארס. אמרתי 'אוקיי'. זה היה לפני פסח וקיוויתי שיגיע עד אז, אמרו לי ש'זה עדיין בטיפול, אבל נשתדל, ננסה'. רק לפני שבועיים פתאום קיבלתי תשובה שיש בעיה וזה בכלל לא יצא מסין. הבטיחו לי החזר כספי תוך 7 ימי עסקים".

לדבריו, עדיין לא קיבל את ההחזר הכספי שהובטח: "אני מקווה שזה לא שקר גם, אבל אני כבר לא מאמין כי בינתיים שמעתי רק תירוצים ושקרים. העיקר לגבות את הכסף בזמן הם ידעו".

ליליה יפרמוב מספרת על קורותיה מול האתר: "הזמנתי בנובמבר ספה שנראתה מדהים באתר ב-999 שקל. היה כתוב אספקה תוך 58 ימים עסקים והנחתי שאולי אף זה יגיע מהר יותר. שבוע אחרי ההזמנה קיבלתי מייל שהספה נמצאת במחסנים בצ'יינה ביי לטובת בדיקת איכות לפני שליחה לארץ. בינואר בדקתי מה הסטטוס וראיתי שאין מספר מעקב ואין כלום. שלחתי הודעה באתר, ולפי התשובה היתה תחושה שהמשלוח לא נשלח בכלל".

היא ממשיכה: "לפי החישוב שעשיתי 58 יום הסתיימו באמצע פברואר - כתבתי להם שוב וסיפרו לי סיפורים וטענו שיגיע עד סוף מארס. ב31 למרץ כתבתי שוב הודעה כועסת ולא ענו לי. אחר כך קיבלתי מהם סמס שהייתה בעיה והמשלוח לא יצא בכלל ואקבל החזר כספי לחשבון. עד עכשיו הכסף לא נכנס לחשבון. אתמול פתחתי פנייה בפייפאל ואני מקווה שלפחות הם יחזירו לי את הכסף".

א.ש מזכרון יעקב הזמינה כיסא למחשב ב-450 שקל ולא קיבלה ולכן החליטה לפנות למעוצה לצרכנות: "הזמנתי בנובמבר כיסא למחשב. אני דוקטורנטית וצריכה כיסא טוב לגב ובאתר הוא הוצג כאורתופדי, עלה 450 שקל ושמחתי שיביאו לי אותו עד הבית. אבל מאז לא שמעתי מהם. נסיתי להתקשר לכתוב אימיילים בזה אחר זה ולא נעניתי. הם ממש התאיידו. בסופו של דבר החלטתי לפנות למועצה לצרכנות. משם הבנתי שיש הרבה תלונות עליהם והבנתי שאני בצרות".

במועצה לצרכנות מספרים כי הגיעו אליהם עשרות תלונות. רובן נוגעות לרהיטים שהוזמנו כבר לפני חודשים רבים (עד שנה). במועצה לצרכנות מספקים המלצות ללקוחות ואומרים :"אנחנו ממליצים לצרכנים שהזמינו ושילמו באמצעות PayPal לפנות לחברה בכתב ולבקש החזר כספי בשל "כשל תמורה" (דהיינו המוצר לא סופק).צרכנים ששילמו באמצעות כרטיסי אשראי וטרם ירדו מהחשבון כל התשלומים בעבור הרהיט שלא סופק - מומלץ כי יפנו לחברת האשראי בבקשה לעצור התשלומים העתידיים בשל "כשל תמורה", ובכך יצמצמו את נזקיהם". במועצה מסבירים כי על הפניות להיעשות בכתב והם גם מדריכים טלפונית כל צרכן וצרכנית אשר פנו אליה בנושא.

לפי אתר החברה, צ'יינה ביי היא חברה גלובלית הממוקמת בהונג קונג, עוסקת בקמעונאות דיגיטלית ומאפשרת רכישת מוצרים מסין ישירות לצרכנים סופיים ברחבי העולם (יבוא אישי). אתר chinabuy.co.il הוא חלק מקבוצת צ'יינה ביי גרופ.

מחברת צ'יינה ביי נמסר: "בימים אלה אנחנו נמצאים במגעים מתקדמים עם מספר משקיעים. אנחנו המומים מהמהלך החד צדדי שנעשה מצד מי שהיתה אמורה להיות שותפתנו לדרך ואנחנו מכינים את תגובתנו לבית המשפט".
צ'יינה ביי צ'יינה גרופ מכירות און ליין חדלות פירעון בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד