י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי הציוני שנפטר בערב יום העצמאות: האדמו"ר מפאשקאן זצ"ל

בגילה שבירושלים נפטר אחר הצהריים הרבי הישיש מפאשקאן זצ"ל בגיל 94, חתנו של הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ וזקן אדמו"רי בית רוז'ין

הרבי מפאשקאן זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הרבי מפאשקאן זצ"ל. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה על פטירתו בשיבה טובה של זקן אדמו"רי בית רוז'ין האדמו"ר הרה"צ רבי ישראל שלום יוסף פרידמן מפאשקאן זצ"ל והוא בן 94 בפטירתו.

בחודשים האחרונים נחלה והיום בצהריים השיב את נשמתו ליוצרה בביתו בשכונת גילה.

הרבי זצ"ל נולד בכ"ט בחשוון תרפ"ד בעיירת בוהוש ברומניה, לאביו רבי יצחק בן רבי משה יהודה לייב מפאשקאן ולאמו ע"ה בתו של רבי מנחם מנדל מבוהוש, שהיה גם בן דודו של אביו נכדי הסבא קדישא רבי ישראל מרוז'ין זיע"א.

בשמחת הברית נקרא על שם סבו של אמו, האדמו"ר רבי ישראל שלום יוסף מבוהוש זצ"ל, בעל הספר "פאר-ישראל". אמו נפטרה כשהיה בגיל 9.

כשהיה כבן 16, החל ללמוד בקביעות עם סבו רבי מנחם מנדל מבוהוש, והפך לחסיד מובהק שלו, שהשפיע רבות על חינוכו ועיצוב אישיותו.

הרבי מפאשקאן זצ"ל נישא ברומניה עם רעייתו הרבנית ציפורה שתחי' בתו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל. והשניים התגוררו בשכונת גילה בירושלים.

כל השנים היה בקשרי ידידות עם אדמור"י בית ויז'ניץ והיה מגיע לשמחות ואירועים שנערכו בחסידות, כך גם עם חצרות בית רוז'ין.

בטיש בבית מדרשו. צילום: שוקי לררצילום: בטיש בבית מדרשו. צילום: שוקי לרר
בטיש בבית מדרשו. צילום: שוקי לרר




כל ימי חייו נשא על לוח ליבו את ידידותו האמיצה עם דודו האדמו"ר מבוהוש זצ"ל והלך בדרכו ובשיטתו, ולאחר הסתלקותו בי"ד אב תשנ"א קיבל על עצמו את עטרת אדמו"רות פאשקאן.

בביתו החזיק בביתו עשרות חפצי ירושה נדירים מאדמו"רי בית רוז'ין, בין היתר קיבל בירושה את החנוכיה של הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זיע"א, ובכל שנה היה משאיל את החנוכיה לאדמו"רי ויז'ניץ שידליקו בה בפני החסידים.

הרבי זצ"ל נודע כציוני אדוק, והיה אומר הלל ביום העצמאות. חסידים מציינים ל'בחדרי חרדים' כי באורח פלא ובאופן סימבולי הרבי נפטר בערב יום העצמאות ה' באייר.

הותיר אחריו את בניו, ד"ר מנחם בן שלום - מחבר הספר "חסידים וחסידות בתקופת בית שני ובתקופת המשנה", מרצה במכללת ספיר ובקמפוס האקדמי אחוה, ירמיהו פרידמן בן שלום - ממקימי הקיבוץ העירוני "ראשית", שמוליק בן שלום - פעיל חברתי בעיירות הפיתוח בנגב, מייסד ישיבת ההסדר ירוחם ובנתיבות. תא"ל הושע פרידמן בן שלום - יד ימינו של אביו.

מסע הלוויה יצא הערב (שני) מבית מדרשו ברחוב אריה בן אליעזר בשכונת גילה בירושלים בשעה 23:30 בבית החיים נחלת יצחק בגבעתיים, שם ייטמן בחלקת בית שטפנשט.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרבי מפאשקאן יום העצמאות ויזניץ רוזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד