י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו • נאום העצמאות של גפני: "עיתון 'הפלס' זה פאשקוויל"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תוקף הבוקר בחריפות את עיתון 'הפלס' ואמר שהוא "פאשקוויל שנקרא עיתון" • על מאבק השבת: "לא נוותר על ת"א" • על גדולי ישראל: "אם אני אגיד היום את מה שהרב שך אמר אני אושמץ" • צפו בנאום המלא

צפו • נאום העצמאות של גפני: "עיתון 'הפלס' זה פאשקוויל"



בוקר יום העצמאות, אין כנסת ואין ועדת הכספים. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בחר לשאת דברים בפני קהילת החרדים העובדים 'בית אבא' בפתח תקווה, שם תקף בחריפות את עיתון 'הפלס' ואמר שהוא "פאשקוויל שנקרא עיתון".

גפני הרחיב על פריחת עולם הישיבות וסקר את יחסי החרדים ומעמדם מקום המדינה ועד היום הזה, בנוסף הוא התייחס למאבק המרכולים והשבת בתל אביב, לגדולי ישראל, ל'פלג הירושלמי' וכאמור לעיתון 'הפלס', לממשלת לפיד ולהפלתה. "בחדרי חרדים" עם תיעוד מלא מנאומו של גפני.



"אם אני אגיד היום את מה שהרב שך אמר אני אושמץ", אמר גפני, "יהיו כאלו באיזה פאשקוויל שנקרא עיתון שיגידו שהתקלקלתי, למרות שאמרתי בדיוק את מה שהרב שך אמר בשם הבריסקער רב".

גפני התייחס לטענות שמפלגתו מתפשרת ואמר כי "הרב שך אמר שיש דברים שצריך להתפשר עליהם, והוא אמר שיש דברים שצריך לעמוד עליהם כקוצו של יוד, לא לוותר כמלוא הנימה".

לדבריו, "אנחנו באותה דרך, היה אצל הרב אלישיב דברים, שהוא אמר שצריך להתפשר, ודברים שהוא אמר להילחם עד הסוף ואותו דבר אצל מרן הרב שטיינמן, יש דברים שצריך לוותר, להתפשר, יש דברים שצריך להילחם עד הסוף, כמו עכשיו, אפילו כשהוא לא מרגיש טוב והראש עובד ברוך ה', לא לוותר בנושא של תל אביב. אנחנו לא נפקיר את תל אביב. גם כלפי העיר עצמה וגם כלפי ערים אחרות".

בהמשך דבריו גפני התייחס לראיון שהעניק שר האוצר משה כחלון ל'כלכליסט' שבו הוא אמר כי הוא לא ייתן יד לחוק שיפגע בבג"ץ, "גם כחלון לא מדבר נגד השבת, אחרי דבריו הוא הוסיף כי הוא בעד הסטטוס קוו".

למרות משבר השבת והמתיחות הקואליציונית, גפני הבהיר כי "זאת קדנציה טובה. אני 28 שנים בכנסת, אמנם עם שתי רוטציות, לא הייתה קדנציה רעה כמו הקדנציה הקודמת, לא היה דבר כזה. סימנו אותנו באופן נקודתי. את הנשים שלנו, את הילדים שלנו, את התינוקות שלנו, את הערים שלנו, את השכונות שלנו, את המשכנתאות", תקף גפני את לפיד, "אחרי שהוא גמר עם תלמידי הישיבות הוא רצה לעשות את מע"מ אפס בכדי שהחרדים לא יקבלו מזה".

הוא סיפר על נפילת ממשלת לפיד, ועל התרגיל שהחרדים עשו, "את מה שאנחנו עשינו שהפיל את השלטון הנורא ההוא - ילמדו עוד בפקולטות למדעי המדינה, איך סחבנו חמישה חודשים עם חוק כזה מטופש שאין בו שום תועלת. כתוצאה מזה הממשלה בסוף נפלה".

גפני הוסיף: "הממשלה נפלה עם ביבי, שביבי הוא שרדן בלתי נלאה, הוא לא מפיל ממשלה ככה. אין לו ברירה, אין לו ברירה, אבל אז כולם רצו להישאר. לפיד רצה להישאר, הבית היהודי רצו להישאר, לא הייתה שום בעיה. להפיל ממשלה, של עצמו? מישהו יגיד שהקב"ה לא מנהיג את העולם? הרי אם הממשלה הזו הייתה נשארת עוד שנתיים אדם חרדי היה לו קשה לגור כאן".

על לימודי ליבה במוסדות החרדים, סיפר גפני, "אני למדתי לימודי חול בתלמוד תורה של החינוך העצמאי בתל אביב. אבל תמיד שהמורה לאנגלית היה מגיע - הייתי בורח לים".
משה גפני הפלס הרב שטיינמן מרכולים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד