י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טראמפ נועד עם אבו מאזן: "לא נכפה שלום"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נועד היום עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן והצהיר כי "הסכם שלום לא יכפה על הצדדים על ידי מדינה שלישית"

טראמפ ואבו מאזן, היום בבית הלבן (רויטרס)
טראמפ ואבו מאזן, היום בבית הלבן (רויטרס) צילום: רויטרס



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נועד בשעות האחרונות (רביעי) בבית הלבן עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן והצהיר כי "הסכם שלום לא יכפה על הצדדים על ידי מדינה שלישית".

‏הפגישה בין השניים עסקה כמובן בנושא הישראלי-פלסטיני ובתהליך השלום שכבר תקוע כמה שנים. במהלך הפגישה אמר טראמפ כי "אני מחויב לעבוד עם ישראל והפלסטינים להסכם שלום, אבל אי אפשר לכפות הסכם כזה על שני הצדדים".

טראמפ הוסיך ואמר כי "אני אעשה כל מאמץ כדי לתווך בנושא הזה על מנת שנבצע את זה. אנחנו נעבוד קשה כדי לגרום לזה לקרות, עבר יותר מדי זמן, אני מאמין שיש סיכוי גבוה ואנחנו נבצע".

"בכל שנות חיי שמעתי שהעסקה הקשה ביותר להשגה היא בין הישראלים לפלסטינים, בואו נוכיח שהם טעו" אמר טראמפ.

אבו מאזן הגיב ואמר: "שלום יעניק דחיפה למלחמה בטרור והבסת דאע"ש ונוכל לפתור את כל ענייני הסדר הקבע - כולל סוגיית הפליטים. הגיע הזמן לאחר יותר מ-50 שנה שישראל תסיים הכיבוש, אנחנו מצפים שישראל תכיר במדינה פלסטינית כפי שהפלסטינים מכירים במדינת ישראל".

אבו מאזן הפתיע באמירה לפיה "אנחנו מגדלים את הנוער שלנו, את הילדים שלנו, את הנכדים שלנו על תרבות של שלום".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפגישה ואמר כי "אף אחד לא הסמיך את אבו מאזן לייצג את העם הפלסטיני, ועמדותיו לא מחייבות אף אחד, אנו מגנים את הטענה שלו שהסוגיות הנוגעות להסכם ניתנות לפתרון, מאחר ומדובר בזכויות לאומיות שלא ניתן לשלול אותן".
אבו מאזן דונלד טראמפ הסכם שלום הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד