י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרסום ראשון: שותף בצ'יינג' מוכר מי-ם נעלם כשהוא חייב מיליונים

פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם: שוב נפילה של משקיעים חרדים רבים בהיקף של מיליונים? שותף בעסק להמרת כספים מירושלים נעלם ויש חשש כי נמלט מהארץ כשהוא מותיר אחריו עשרות רבות של בעלי ממון המודאגים מעתיד כספם • מכרו ל'בחדרי': נהג להמר בכספים רבים בלי שידעו

צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן



פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם. פרסום ראשון ב'בחדרי': שוב נפילה של מיליונים בציבור החרדי. הפרטים המדויקים לא יתבררו כנראה לעולם, אבל שוב זה קורה - שותף בצ'יינג' מוכר בירושלים, בעיקר בשכונת 'בית וגן', נעלם וישנו חשש כי נמלט מהארץ, כשהוא מותיר אחריו עשרות רבות של משקיעים אשר הותירו את כספם אצלו.

על פי פרטים ראשונים שנודעו ל'בחדרי', מזה יומיים לא ניתן להשיג את א. שותף בציינג' - עסק להמרת כספים מוכר מאוד בשכונת 'בית וגן' בירושלים - "הצ'יינג' הגדול והמרכזי בשכונה" הגדיר את העסק ל'בחדרי' גורם המעורה בתחום. אנשי עסקים, ראשי ישיבות, ותושבים בשכונה יצאו ובאו במקום עם סכומי עתק.

חשוב לציין כי העסק ממשיך לפעול גם הבוקר (חמישי) ועדיין פתוח גם היום, כך שיתכן ולנפילה של א. אין קשר ישיר לעסק, המנוהל בידי שותפים נוספים, אלא באופן פרטי ועצמאי.

מדובר באדם אשר פועל שנים בתחום, בן למשפחה מכובדת, ולכן ככל הנראה זכה לקבלת אמון מצד בעלי משפחות ואנשי עסקים חרדים, אשר הפקידו בידו כספים, תמורת אחוז מסוים של ריבית לתקופה. לאורך שנים פעל ללא דופי ואף הוכר כעוסק בתחום ברמת אמינות גבוהה.

מכר של שניים מבעלי הצ'יינג' טוען כי מדובר בנפילה וחלילה לא בעוקץ. "אדם שלישי, גורם מעט מפוקפק", לטענתו, "הוא זה שהפיל אותו". לטענתו, אותו גורם שלישי, הפיל שותף נוסף בעסק. חשוב להדגיש מדובר בעסק הקיים במשך שנים ונהנה מאמינות גבוהה של הלקוחות.

אך על פי מכרים אחרים של האיש, הוא השתמש בכספים לאחרונה גם לצרכי משחקים מפוקפקים והימורים שונים. כשהחל להסתבך, הגלגל התהפך מהר. הצורך גם להחזיר את הכסף, ובמקביל להמשיך לתת למשקיעים את הרווח שלהם, על הפקדת הכסף אצלו, הפך לבלתי אפשרי.

כאמור על פי דיווחים שונים הוא הספיק לעזוב את הארץ, בעקבות לחצים שהחלו להפעיל עליו. סכומי העתק שהופקדו בידיו בידי משקיעים התאדו בשלב זה, ויש מי שמעריך אותם בסך כולל של עשרות מיליונים. קשה יהיה לדעת בוודאות את הסכום המדויק, וכן את הגורם לההעלמות שכן רבים מהמשקיעים לא ירצו לדווח. אך חבריו שפרטיהם שמורים במערכת, מאשרים את הפרטים על כך שהופקדו בידו כספים רבים, ובימים האחרונים לא ניתן להשיגו.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הפרשה. את תגובת האיש לא היה ניתן להשיג.
נפילה עוקץ צ'יינג' בבית וגן פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד