י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כל הפרטים מפגישת נתניהו והנציגים החרדים

ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי, וח"כ משה גפני - נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו על פתרון למשבר השבת שפרץ בעקבות החלטת בג"ץ להתיר את פתיחת המרכולים בת"א בשבת • כל הפרטים בפרסום ראשון

נתניהו, דרעי וליצמן (קובי גדעון, לע"מ)
נתניהו, דרעי וליצמן (קובי גדעון, לע"מ)



פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי, וח"כ משה גפני - נועדו אחר הצהריים (חמישי), בפעם השניה השבוע, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו על פתרון למשבר השבת שפרץ בעקבות החלטת בג"ץ להתיר את פתיחת המרכולים בת"א בשבת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראש הממשלה אמנם לא העניק את אישורו, אבל הוא לא התנגד שהנציגים החרדים יקדמו את הצעת החוק של ח"כ גפני שנחשפה ב'בחדרי חרדים', על פיה, כל חוק עזר הקשור לשבת יצטרך לקבל את אישור שר הפנים. בנוסף, הצעת החוק מבקשת לחול משנת 2014, כלומר: לבטל את החלטת בג"ץ.

הנציגים החרדים יקדמו את הצעת המחליטים שהניחו בפני ראש הממשלה, הדורשת העברת הסמכויות לאכיפת חוק שעות עבודה, משר העבודה והרווחה לשר הפנים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי עיקר טענתו של ראש הממשלה הייתה כי כעת צריך להמתין ולראות האם בג"ץ אכן יקיים דיון נוסף ומורחב, כפי שהורה אתמול המשנה לנשיאה השופט רובינשטיין, שעל המדינה להעביר את תגובתה לדרישת הסוחרים בתוך 20 ימים.

בהודעה מטעם ראשי הסיעות נמסר כי "בישיבת ראשי הסיעות החרדיות, דרעי ליצמן וגפני עם ראש הממשלה נתניהו שהתקיימה היום אחה״צ סוכם, כי יקודם בחקיקה המהלך להאצלת הסמכות לאכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה גם לשר הפנים. כמו כן סוכם, כי ראש הממשלה יביע בפני היועמ״ש את עמדת הממשלה בנוגע לדיון נוסף ומתבקש בהרכב רחב של בית המשפט העליון בנושא פתיחת המרכולים בת״א בשבת.

"במקביל, תימשך עבודת הניסוח של הצעת החוק הממשלתית שתשמר את סמכותו של שר הפנים בכל הנוגע לאישורם של חוקי העזר העירוניים. לגבי הצעות חוק הפרטיות של המפלגות הדתיות סוכם שהליך החקיקה יימשך במקביל לדיון בית המשפט העליון".

כאמור, המשנה לנשיא, השופט אליקים רובינשטיין, הורה אתמול לצדדים המעורבים בתיק העתירה על המרכולים, להגיב בתוך 21 יום לבקשת הסוחרים לדיון חוזר בהרכב מורחב, כפי שפורסם אתמול ב"בחדרי חרדים".

בתגובה אמר שר הפנים אריה דרעי כי "זוהי בקשה צודקת והכרחית". דרעי הוסיף כי "בפני בית המשפט הייתה העובדה שהחלטתי המנומקת לפסילת חוק העזר נחתמה עוד לפני מועד פסק הדין, ובפרט שסוגיה משמעותית שכזו עליה להתברר לגופה ולא להיות מוכרעת בשל נימוק טכני כזה או אחר", אמר השר דרעי.

עוד הוסיף השר, כי "עמדת הממשלה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב ומגוון של שופטים, וכי בפגישה שקיימתי עם היועץ המשפטי לממשלה סוכם שהיועץ ימסור את עמדת המדינה לבית המשפט במקרה של דיון חוזר".

כאמור, קודם לכן אתמול, התאחדות הסוחרים והעצמאים הכללית בת"א הצטרפה לדרישתו של שר הפנים אריה דרעי לקיים דיון נוסף "בהרכב מורחב ככל האפשר", בפסק הדין בפסק הדיון שניתן על ידי הנשיאה מרים נאור והשופטות אסתר חיות ודפנה ברק ארז, שהתירו לפתוח מרכולים בת"א בשבת.

לטענתם, "פסק הדין מהווה חקיקה שיפוטית קיצונית המשנה סדרי עולם ועומד בסתירה מוחלטת לכל ההלכות שנקבעו בכל בתי המשפט ולמצב המשפטי השורר הידוע והרווח מאז קוּם מדינת ישראל ועד הנה".

עוד נטען כי "נוצרה בתיק זה סיטואציה ייחודית ונדירה, שבית המשפט הנכבד קבע שהחלטתו נובעת מכך ש"אין מקום להוסיף ולהמתין ששר הפנים יחליט בעתיד אם יש לאשר את תיקון מספר 2 אם לאו, וזאת במועד לא ידוע שקצב לעצמו... כאשר מיד לאחר פרסום פסק הדין, פורסם בכלי התקשורת שממש באותה שעה הייתה החלטה חתומה ומחייבת של שר הפנים".
מאבק השבת בנימין נתניהו הנציגים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד