ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פייסבוק: זינוק מרשים בהכנסות וברווחים

הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה זינוק של 76% ברווח וגידול של 17% במספר המשתמשים שהגיע ל-1.94 מיליארד

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2017. החברה רשמה הכנסות של 8.03 מיליארד דולר - זינוק של 49% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-3.06 מיליארד דולר או 1.04 דולר למניה - זינוק של 76% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

מניית החברה הגיבה בירידות של 1.5% לדו"חות, אך הירידות התמתנו ומניית החברה רושמת עליות קלות במסחר שאחרי הסגירה בשל טעות בפירוש הנתונים של פייסבוק. החברה שינתה את שיטת הדיווח שלה שתהיה מעתה על בסיס עקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP).

החברה דיווחה על גידול של 17% במספר המשתמשים החודשיים הפעילים, כלומר משתמשים שנכנסים לפייסבוק לפחות פעם בחודש, שהגיע ל-1.94 מיליארד. מספר המשתמשים היומיים הגיע ל-1.28 מיליארד - עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוך ההכנסות של פייסבוק, 7.86 מיליארד דולר הגיעו מפרסום. תשלומי המס של החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-344 מיליון דולר.

נתון חשוב במיוחד עבור פייסבוק הוא הכנסות מפרסומות במובייל, שהיוו כ-85% מכלל ההכנסות מפרסום של פייסבוק ברבעון הראשון, לעומת 82% ברבעון המקביל.

תחזיות האנליסטים היו כי מספר המשתמשים הפעילים של פייסבוק בחודש יגיע ל-1.9 מיליארד. עוד חזו האנליסטים כי הכנסות החברה יגיעו ל-7.8 מיליארד דולר וכי היא תרשום רווח של 87 סנט למניה. הכנסות החברה היו אמנם גבוהות מהחזוי, אך היא איכזבה את המשקיעים בשורת הרווח.

בתקופה האחרונה מתגברת הביקורת נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם, מכיוון שלדעת רבים היא אינה עושה מספיק כדי לנטר תכנים אלימים שמשודרים בשידור חי בשירות הווידיאו שלה. היום הודיע מארק צוקרברג כי החברה תגייס 3,000 עובדים נוספים שיסייעו בניטור התכנים. צוקרברג הגיב לטענות שהושמעו נגדו אחרי שבחודש שעבר שודרו מעשי רצח והתאבדות בשידורי הלייב.
פייסבוק רשת חברתית פרסומות במובייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד