י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ח"כ רוזנטל: "במשטרה הוחלט להמליץ על הגשת כתב אישום נגד נתניהו"

ח"כ מיקי רוזנטל: "בין המלצת המשטרה לכתב האישום - בסעיף הפרת אמונים ובקבלת מתנה אסורה - עומד היועמ"ש" • השר לשעבר אבי גבאי: "אם אהוד ברק ירצה להיות איש הביטחון של מפלגת העבודה, כשאהיה יו"ר, אקבל את זה בשמחה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: Alex Kolomoisky/POOL
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: Alex Kolomoisky/POOL



"במשטרה כבר הוחלט בוודאות להמליץ על כתב אישום נגד ראש הממשלה בשני סעיפים: קבלת מתנה אסורה והפרת אמונים. הפרשנות שנתניהו מנסה לתת למתנות שקיבל במאות אלפים היא אינה פרשנות המשטרה. בין המלצת המשטרה לכתב אישום עומד היועץ המשפטי לממשלה. כבר היו מספר המלצות משטרה להעמיד את נתניהו ורעייתו לדין שהסתיימו במריחה ולא כלום"- כך אמר היום (שבת) ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

ח"כ רוזנטל, שדיבר באירוע "שבתרבות" במודיעין בהנחיית עמליה דואק, הוסיף: "נבחר ציבור שמקבל מתנות בהיקפים כאלה זה בלתי נסבל. אם זה חוקי, אם לא יוגש כתב אישום, אנחנו בצרות. נתניהו מודאג בצדק, משבר התאגיד כמו המשבר הבא שיצוץ בקרוב, הוא חתירה של ראש הממשלה ליציאה לבחירות לפני המלצת המשטרה על מנת לחמוק מכתב אישום".

עוד אמר כי "כמובן שלא כולם מושחתים אבל בכנסת יש ביצה של שחיתות חוקית, חברי כנסת שדורשים מיליונים בשביל להצביע בעד התקציב ומחלקים את זה למקורביהם, איפה נשמע דבר כזה? ח"כ דודי אמסלם למשל, היה כפסע בינו לבין ישיבה בכלא, היום הוא יו"ר ועדת הפנים ואחראי על המשטרה. דרעי לקח שוחד וחזר למשרד הפנים. אם מדינת ישראל תיחרב, זה לא יהיה אויב מבחוץ, זו תהיה השחיתות מבפנים".

על מפלגת העבודה והמגעים לכניסה לממשלה אמר רוזנטל: "הייתי מעביר לחקירת משטרה את פרשת פסילת אלפי הקולות. אם מישהו פקד בארגזים - ראוי שנתפוס אותו ונעיף אותו", והוסיף, "המגעים של בוז'י להצטרף לממשלה ריסקו את האפקטיביות שלנו כאופוזיציה".

השר לשעבר, אבי גבאי המתמודד על ראשות מפלגת העבודה אמר באירוע אחר כי "מפלגת העבודה תהווה אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הליכוד רק כאשר תתחיל לדבר ולהתנהל כמפלגה מנצחת. באירוע שבתרבות שהתקיים בתיאטרון הבימה, אמר גבאי כי מכל הסקרים, וגם מסיוריו בכל הארץ, עולה שציבור הבוחרים כמה ומחפש בראש ובראשונה אלטרנטיבה שלטונית שיכולה לנצח.

"הציבור הרחב מכיר היטב את דעותיו ועמדותיו של כל מועמד ומחנה, אך את בחירתו יעשה רק לפי פרמטר אחד: הסיכוי לנצח. מפלגת העבודה היא האלטרנטיבה האמיתית היחידה שמסוגלת לנצח את נתניהו ולנהל את המדינה, וברגע שנסגל לעצמנו את הדרך וההתנהלות של מפלגה מנצחת, יחזרו אלינו כל אותם בוחרים שמפקפקים עכשיו ביכולתנו לעשות זאת", אמר גבאי.

כאשר נשאל על הפרגון לו הוא זוכה מאהוד ברק ועל עמדתו כלפי ברק, השיב גבאי: "מעבר לפוליטיקה, בעידן של מנהיגים שבורחים מעשייה של דברים גדולים, אני זוכר לאנשים דברים גדולים שעשו, ומבחינתי, היציאה של צה״ל מלבנון וההחלטה של אהוד ברק על כך, בניגוד לעצת צה"ל ומערכת הביטחון, היתה צעד מכונן שחסך לנו אלפי משפחות שכולות. אם אהוד ברק יביע את רצונו להיות איש הביטחון של מפלגת העבודה, כשאהיה יו"ר, אקבל את זה בשמחה גדולה כי לטעמי אין דבר טוב מזה".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר ברמת השרון כי "נסיונות ההשתלטות של נתניהו על התקשורת והשידור הציבורי במדינת ישראל הם מחטף פוליטי שתכליתו השחתת התקשורת וניתוץ מכוון של הדמוקרטיה".

ביחס למצבה של מפלגת העבודה אמר שי: "אנחנו חייבים להקים מחנה גדול מול הליכוד ומפלגות הימין. אם לא נתאגד ונעשה מאמץ רציני לרכז את כל כוחותינו, הממשלה הזו תהרוס את החברה הדמוקרטית ומוסדותיה".

ח"כ שי, המכהן כחבר ועדת חוץ וביטחון, התייחס לסכנת הנשק הכימי: "הממשלה, כולל מערכת הביטחון, מפקירה את האזרחים לפגיעה בנשק כימי. סוריה שיקרה בהצהרתה לאו"ם ושימרה במחסניה גז. אסד הוכיח כי ברגעי מצוקה הוא מסוגל להשתמש בו. במציאות שבה ישראל תוקפת בסוריה חדשים לבקרים, הציבור הישראלי נתון בסכנה ממשית. דרשתי להחזיר את חלוקת ערכות המגן לאזרחים. אסור להתעלם מסכנה משמעותית זו".
בנימין נתניהו מיקי רוזנטל שבתרבות כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד