י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחרי בתי הכנסת ואולמות האירועים: מאבק נגד שימוש בסמארטפון באוטובוס

המלחמה נגד שימוש בסמארטפונים עולה מדרגה - מודעה שפורסמה באוטובוסים חרדים בארה"ב ומתפרסמת לראשונה ב"בחדרי חרדים" קוראת להדרת המכשירים "הטמאים" מעוד מרחב ציבורי ומשותף • כל הפרטים על התקנה החדשה

המכתב על רקע האוטובוס. צילום: Adam E. Moreira
המכתב על רקע האוטובוס. צילום: Adam E. Moreira



מלחמה בפגעי הטכנולוגיה - הקמפיין נגד מכשירי הסמארטפון הגיע גם לאוטובוסים החרדים בניו יורק, בקווים החרדים הנוסעים מויליאמסבורג למונסי.

אם עד היום המלחמה בסמארטפונים הייתה בעיקר בבתי הכנסת, והמשיכה לאחר מכן עם הדרישה שלא להוציא מכשירים גם באולמות שמחה וחתונות על פי בקשת המחותנים - כעת חדר המאבק גם לקווי האוטובוסים הפנימיים, בהם הנוסעים הם בעיקר חסידים.

במודעה, שנתלתה באוטובוסים והגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נכתב ונאמר כי כיוון שבאוטובוסים נוסעים ילדים, וחשוב לנו חינוך הילדים, מתבקשים הנוסעים שלא להוציא את "המכשירים הטמאים" במהלך הנסיעה.

יצויין כי המאבק במכשירי הסלולר בארה"ב אגרסיבי הרבה יותר מאשר בישראל, והוא נחלת כלל המקומות. גם קלפי 'השומרים' המופצים נגד המכשירים - מקורם בארה"ב, אם כי בתקופה האחרונה הם זכו להתנגדות נרחבת בגלל חינוך הילדים. בערב פסח האחרון אף שרפו במעמדי שריפות החמץ בכמה מוקדים.

בתחילה היה מי שהסביר כי בחתונות הסמארטפונים "הרסו את השמחה", זאת משום שאף אחד לא קם לרקוד, ובסעודה כל אחד יושב ושקוע בסמארטפון שלו, וכשמישהו כבר קם מהשולחן - זה רק כדי לצלם. כעת, עם התחלת הקמפיין גם באוטובוסים, חלק לא מבוטל מהנוסעים רוצים להמשיך ולעבוד אף בעת הנסיעה, מה שיקשה עליהם כעת עם הבקשה החדשה.

המודעה באוטובוסים בניו יורק



סמארטפונים אוטובוסים מלחמה חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד