ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שבת מירון: הלפרין דורש לחשוף מנפיץ ווטסאפ

איום או פעילות מעשית שתעזור למנוע הפצות ווטסאפ מופרכות ("הנפצות" כפי שהן מכונות כיום) - לא ברור מה עומד מאחורי הצעד של מרדכי הלפרין יו"ר ועד הישוב מירון, הנמצא בעין הסערה סביב פרשת הדרישה לדחות ההדלקה בשל חשש חילול שבת

שבת מירון: הלפרין דורש לחשוף מנפיץ ווטסאפ
pixabay



בשבוע שעבר פורסמה בווצאפ הודעה בשם מרדכי הלפרין יו"ר ועד הישוב מירון, ממנה משתמע שהמאבק שלו בנושא שבת ערב ל"ג בעומר ודחיית ההדלקות, נובעת אך ורק ממניע כלכלי ולא הלכתי. בעקבות כך שלח מכתב מעו"ד בו ביקש לחשוף את זהות מפיץ ההודעה.

ההודעה שפורסמה, בשמו כביכול, התייחסה לדחיית זמן הדלקה. "לאחרונה ישנה תופעה של אנשים שחוזרים לביתם אחרי ההדלקה, ומכיוון שכיום מחיר מיטה ללילה במירון הוא 3000 ש"ח, הם חוגגים כל הלילה על ההר ואינם הולכים לישון. מה שאני רציתי זה לתת להם לישון עוד לילה, לפחות עד שעה 3, ובכך לכסות על הנזק שנגרם" נכתב בהודעה, שמי שקרא אותה הבין מיד שלא מדובר בהודעה מקורית, אלא משהו שנועד לפגוע בהלפרין.

בעקבות כך, יו"ר ועד ישוב מירון מרדכי הלפרין, פנה היום (א') למנהל קבוצת ווצאפ בתביעת לשון הרע על פרסום הודעה בשמו של הלפרין כביכול.

"במסגרת הפרסומים השונים בקבוצות הווצאפ המנוהלת על ידך, פורסמה הודעה 'כביכול' בשם מרשי, על ידי מפרסם מתחזה כלשהו. ההודעה לא פורסמה על ידי מרשי ואין למרשי כל קשר לתוכנה" כתב עורך הדין בשם מרדכי הלפרין. "פרסום ההודעה כביכול בשם מרשי כמו גם תוכנה, נועדו ללא צל צילו של ספק, לפגוע ולהכפיש את שמו ולבזות אותו ברבים".

קבוצות הווצאפ המשמשת לפרסום הודעות שונות - עונה להגדרת "אמצעי תקשורת" כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע ומנהל הקבוצה עלול לשאת באחריות פלילית ואזרחית בשל הפרסום. "אין בדעת מרשי לעבור לסדר היום נוכח הפרסום הנבזי והשקרי המהווה לשון הרע. אשר על כן, הנק - כמנהל הקבוצה - מתבקש לחשוף ברבים את זהות מפיץ ההודעה, למען ידע הכלל את זהותו של המתחזה ואת מעלליו" כתב עורך הדין.

בפנייתו כתב עוד כי חשיפת זהות מפיץ ההודעה, תאפשר להלפרין למצות עימו את הדין. "ככל שזהות המפרסם לא תחשף כמבוקש - יפעל מרשי בהתאם לכללים העומדים לו על פי כל דין".

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר הלפרין כי מדובר בהודעה שהופצה בו נכתב שמאבק על נושא השבת בערב ל"ג בעומר, הינה על רקע כלכלי - השכרת חדרים במירון - ולא על רקע חילולי השבת. "ההודעה חתומה בשמי - אך אני לא כתבתי אותה, אלא אנשים המעוניינים לפגוע בי ובשמי הטוב".

למי נשלח המכתב? "לא למישהו ספציפי, אלא לכל מי שבקבוצות שלו פורסמה ההודעה".







מרדכי הלפרין לשון הרע לג בעומר ווצאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד