י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גאידמק קיבל אישור מיוחד מהרשויות בצרפת - והגיע לישראל להעיד בבית המשפט

גאידמק יעיד בתביעה שהגיש נגד איש העסקים נחום גלמור בטענה שהוא חייב לו 40 מיליון דולר

גאידמק בבית המשפט. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
גאידמק בבית המשפט. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



אחרי שקיבל אישור מיוחד מהרשויות בצרפת להגיע לארץ, התייצב הבוקר איש העסקים ארקדי גאידמק בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להעיד בתביעה שהגיש נגד איש העסקים נחום גלמור.

גאידמק הוא איש עסקים ישראלי ממוצא רוסי אשר בנה את הונו מעסקי כריית מחצבים באנגולה. בנוסף, השקיע גאידמק בעסקי נדל"ן בצרפת ובישראל, בחברת הפוספטים הגדולה בעולם - קאזפוספט, ובתחומי מחצבים נוספים בקזחסטן. בישראל כללו נכסיו את בית החולים ביקור חולים בירושלים וקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.

במארס 2016 הוא שוחרר מהכלא בצרפת לאחר שזכה להקלה בעונשו, אולם נקבע כי יענוד צמיד אלקטרוני שיעקוב אחר מיקומו. ב-15 במארס הוא הגיש בקשה לקבלת היתר לעזוב את תחומי צרפת לטובת ישראל מ-5 במאי ועד 14 במאי כדי לאפשר לו להעיד בבית המשפט וכן לבקר את בני משפחתו בארץ.

במרכז הדיון היום עומדת בקשה לפשיטת רגל שהגיש גאידמק נגד גלמור בה טען כי הוא חייב לו 40 מיליון דולר. בבקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא טען כי גלמור מבריח את נכסיו במטרה להתחמק מהתשלום ופועל בחוסר תום לב קיצוני.

גאידמק הסגיר את עצמו לרשויות בצרפת בחודש נובמבר 2015 והחל לרצות עונש של שלוש שנות מאסר שנגזר עליו בגין עבירת מס והלבנת הון שביצע במסגרת פרשה שזכתה לכינוי "אנגולה-גייט". באוקטובר 2009 הוא הורשע בעבירות הקשורות בפרשת "אנגולה-גייט", ונגזרו עליו שש שנות מאסר. עם זאת, ב-2011 זיכה בית משפט לערעורים בצרפת את גאידמק ממרבית העבירות, והפחית את גזר הדין ל-3 שנות מאסר, ולתשלום קנס בסך 375 אלף יורו.
ארקדי גאידמק בית המשפט תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד