י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קנייה או השכרת משרד - בעד ונגד

אחת השאלות המשמעותיות בהקמת עסק היא האם לרכוש נכס עבור המשרד או שמא לשכור. אם אתם בשלב הזה או אפילו בעלי עסק ומתלבטים לגבי ההמשך - כדאי שתקראו את המאמר הבא

קנייה או השכרת משרד - בעד ונגד
לא לגעת



כל מי שחושב להקים משרד חושב בשלב כזה או אחר האם הוא רוצה לקנות או לשכור משרד. זו סוגיה מאוד מורכבת ואין לה תשובה אחת נכונה כך ברור מדוע גם אתם מוטרדים מהעניין הזה. תוהים במה כדאי לכם לבחור ואיך תוכלו לקבל החלטה? אם כך, כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם כי הוא עוסק בדיוק בדילמה הזאת.

כל היתרונות של קניית משרד

ראשית, אם יש לכם כסף בהחלט כדאי לחשוב על קניית משרד כי תוכלו לחסוך לעצמכם לאורך השנים לא מעט כסף. שנית, אפילו אם העסק עצמו ייסגר עדיין תישארו עם נכס בעל ערך ביד, מה שאומר שתוכלו למכור אותו או להשכיר אותו לאחרים ולכן יש לכך יתרונות רבים. שנית, כאשר המשרד שלכם וכאשר הלקוחות שלכם מודעים לכך זה יוצא רושם טוב של עמידות ויכולות כלכליות רציניות וזה תמיד יכול לעזור לכם לקדם את העסק, אז למה לא?

האם יש יתרונות בהשכרת משרד?

חשוב לדעת שיש הרבה יותר יתרונות ממה שנדמה לכם בבחירה כזאת והם:
- אתם יכולים להיות ניידים יותר ולהעביר את המשרד לכל מקום שתרצו במרוצת השנים כי הרי לא מדובר על נכס ששייך לכם אלא רק על מקום שאתם שוכרים.
- תוכלו להימנע מחוזה רכישה ותוכלו כך לא להיכנס להוצאות כלכליות גדולות מידי.
- תוכלו להשתמש במשרד רק לאורך השנים שאתם צריכים ואח״כ לעזוב אותו ופשוט לסיים את חוזה השכירות.
- תוכלו להרשות לעצמכם כבר בתחילת הדרך לשכור את המשרד הכי גדול ויפה שאתם רוצים.
אין זה פלא שהרבה אנשים בוחרים באופציה של השכרת משרדים על פני קנייה כך שבהחלט כדאי גם לכם לבדוק מה יוכל להתאים לכם יותר.

עסקים בתחילת דרכם, אפילו סטרטאפים, סביר כי יעדיפו את את האופציה של השכרת משרדים בתל אביב או בכל אזור מרכזי אחר, על מנת לבנות איזשהו בסיס שממנו אפשר לצמוח. לא מעט עסקים מצליחים שידעו צמיחה יפה לאחר שנים ספורות, מחליטים לרכוש משרד (לפעמים אף עושים זאת ללא מינוף כלל) – שזהו כמובן צעד כלכלי הרבה יותר משתלם במידה ויש את האמצעים לכך.

איך לבחור את המשרד המושלם?

עוד דבר שצריך להיות מודעים אליו זה שיש מגוון רחב של משרדים ולכן ברור מדוע לא קל לבחור ביניהם. אתם צריכים לשים לב, בין אם החלטתם לקנות ובין אם החלטתם לשכור, למיקום המדויק, לגודל, לשאלת החניה ועוד. המטרה היא לעבוד ממקום שיהיה לכם כמה שיותר נוח ושיהיה ללקוחות שלכם כמה שיותר קל להגיע אליו לפגישות בכל פעם כשיהיה בכך צורך.
קנייה והשכרה השכרת משרדים תל אביב נדלן כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד