י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קשה לצפייה; התעללות אכזרית בקשישה בבית אבות: "תמותי כבר"

"מה את חיה? תמותי כבר" • מדינת ישראל נחשפת שוב לתיעוד מחריד ובלתי נתפס של התעללות בקשישים חסרי ישע. הפעם, תיעוד התעללות אכזרית של מטפלים ומטפלות בקשישה בבית אבות שזועקת לעזרה • אזהרה: תמונות קשות לצפייה

צילום: אריאנה קפלן, פלאש90
צילום: אריאנה קפלן, פלאש90



לאחר הסערה שפרצה בעקבות התיעוד הקשה ב"חדשות 2" של התעללות קשה בקשישים בבית אבות בחיפה, מדינת ישראל נחשפת שוב לתיעוד מחריד ובלתי נתפס של התעללות בקשישים חסרי ישע. הפעם, תיעוד התעללות אכזרית של מטפלים ומטפלות בקשישה בבית אבות שזועקת לעזרה.

את התיעוד המזעזע חשף אמש (שני) העיתונאי אלי לוי ב"חדשות 10", בו נראים המטפלים מתעללים בקשישה חסרת הישע.

על פי הדיווח, ר', קשישה בת 91, נמצאת במרכזה של חקירה פלילית המתנהלת במשטרת זבולון נגד כמה מטפלים בבית האבות. המצלמה שהותקנה בחדרה, לאחר שבני משפחתה חשדו כי משהו לא טוב עובר על הקשישה, צילמה והקליטה את הזוועה.

(באדיבות "חדשות 10)

בתיעוד ניתן לראות את הקשישה מבקשת שיחליפו לה חיתול ואחד המטפלים צועק עליה "מה את חיה? תמותי כבר עם הרטיבות הזו" ומזיז אותה באלימות. במקרה אחר ניתן לראות את הקשישה חסרת הישע צורחת שאין לה אוויר ובתגובה, המטפלים צוחקים עליה.

אם לא די באלימות ובקללות, המצלמה מתעדת את מה שיכול היה חלילה לעלות בחייה של הקשישה. בתיעוד ניתן לראות את אחת המטפלות מנתקת מהחשמל את מכשיר המצוקה, כך שאילו ר' הייתה מנסה להזעיק עזרה, איש מצוות בית האבות לא היה יודע על כך לדברי פרקליט המשפחה, הדבר נעשה במטרה שהקשישים לא יפריעו לצוות בלילה.

"רואים התעללות גם פיזית וגם נפשית. מטיחים אותה בכיסא. לא כל הצוותים התנהגו אליה כך, אלא צוות מסוים התנהג בצורה משפילה לחסרת הישע", אומר עו"ד אמיר בר דיין ממשרד עו"ד דורון-טיקוצקי-קנטור ושות', פרקליטה של משפחת הקשישה. כאמור, המשטרה פתחה בחקירה.

מבית האבות נמסר בתגובה ל"חדשות 10": "מיד לאחר שהתגלה המקרה, הוגשה תלונה במשטרה והמקרה דווח למשרד הבריאות. במקביל העובדים נקראו לשימוע באותו היום והושעו מיידית מעבודתם ולא יחזרו לעבוד במקום. אנו ננקוט באפס סובלנות כלפי כל סוג של התעמרות בקשישים גם בעתיד".
התעללות בית אבות קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד