י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יקב סגל חוגג 230 שנים של עשיית יין ישראלי איכותי ומציג את יין רכסים דובב ארגמן, בציר 2012

יקב סגל אשר הוקם בשנת 1787 הינו מהוותיקים שביקבים בישראל. השנה תהיה השנה ה-230 להיווסדו וביקב נרגשים לכבוד המאורע. התוצאה: יין רכסים דובב ארגמן, בציר 2012

(מנדי הכטמן, פלאש 90)
(מנדי הכטמן, פלאש 90)



יקב סגל אשר הוקם בשנת 1787 הינו מהוותיקים שביקבים בישראל. השנה תהיה השנה ה- 230 להיווסדו וביקב נרגשים לכבוד המאורע. עוד מרגע שהוקם ולאורך השנים, מורשת היקב עוברת כחוט השני ומשלבת איכות עם מגע אישי, חדשנות מוצרית, ישראליות ושורשיות.

אחד הביטויים לתפיסה זו הינו יין דובב ארגמן מסדרת רכסים. הזן ארגמן הינו הזן היחידי שפותח בארץ, עשוי מ- 100% ענבי ארגמן מכרם דובב.

עד היום, ארגמן הינו הזן היחידי שפותח בישראל. מדובר בהכלאה של שני זנים שונים (זן הקריניאן והסוסאו). ההכלאה נועדה במקור ליצור זן כמותי. אולם בייעוד של זן משתתפים, לא רק הגנטיקה שלו, אלא גם מקום גידולו וממשק הגידול והיין שנוצר הפך לאחד היינות המוערכים של היקב.

כרם דובב נטוע על פסגת הר גודרים שבמרום הגליל. ברום של 715 מטר, על אדמה חרסיתית רדודה מעל סלע גיר. המיקום, על פני אוכף בראש הר, מתבטא בנזיריות קרקע ואקלים, היוצרים טרואר מרסן ייחודי לגידול זן הארגמן.

על היין:

יין רכסים דובב ארגמן עשוי מ- 100% ענבי ארגמן מכרם דובב. הכרם נטוע על פסגת הר גודרים שבמרום הגליל. ברום של 715 מטר, על אדמה חרסיתית רדודה מעל סלע גיר. המיקום, על פני אוכף בראש הר, מתבטא בנזיריות קרקע ואקלים, היוצרים טרואר מרסן ייחודי לגידול זן הארגמן.
העתקת מרכז הכובד מגנטיקה אל טרואר ואל יד מגדלת הייתה עיקר כוונתנו כשנטענו 25 דונם של כרם ארגמן ששורשיו משתרגים ישירות במסלע פסגת ההר.





הוצאת הזן מאזור השפלה הפנימית והעברתו אל ההר הצפוני, אל ממשק גידול מלטף ויבול מטרה היוותה גם הימור. הייתה סיבה להימור. כמי שחושבים ש"מקומיות" היא ערך יסודי של יין ותרבות בכלל, הרגשנו בכורח הכמעט מוסרי, במסגרת האתיקה של התרבות והאתיקה של המוסד "יין" בפרט, לנסות לייצר מן הארגמן יין בעל שיעור קומה, ולו רק מפני שהוא האופציה היחידה שכבר קיימת בארץ.

מחיר מומלץ לצרכן :79 ש"ח.

ניתן להשיג בחנויות היין המתמחות ברחבי הארץ.

אודות יקב סגל

ב-1787 ייסד יעקב הירש סגל את "יינות סגל" בבוברויסק שברוסיה הלבנה. כמעט 150 שנה מאוחר יותר, בשנת 1925, נוסדה המזקקה הראשונה בישראל. עם קום המדינה הקימה משפחת סגל יקב שהתמחה בייצור יינות. ראשוני הענבים הגיעו מאזור אשקלון, ועם השנים התווספו כרמים בעמק איילון ובאזורים נוספים במרכז הארץ. בתחילת שנות ה-2000, כשהיא מקפידה לעקוב באדיקות אחר הנעשה בשוק היין העולמי, רכשה סגל ציוד יקב מן המתקדמים בעולם, שכלל בין השאר מיכלי התססה מבוקרי טמפרטורה מנירוסטה וחביות עץ אלון חדישות, ממיטב יצרני החביות בצרפת וארצות הברית.

יקב “סגל” היה ידוע מאז ומעולם בזכות החדשנות שלו, האיכות הבלתי מתפשרת והאינדיבידואליות שלו. ליין, יש תמיד סיפור משלו, אמירה וזהות, בכל סדרה, בכל רמה ובכל דרגת מחיר. מהיינות הבסיסיים “של סגל”, דרך יינות סדרת “מרום גליל” ו”רכסים”, ועד ליין הדגל של היקב, ה”סגל לא מסונן”, תמיד תמצאו, שזורים בקפידה ובאהבה, עניין, טעם ואיכות.

סגל לא מסונן (UF)- קברנה סוביניון לא מסונן, יין הדגל של יקב סגל ואחד היינות המוערכים בישראל. היין נקרא "לא מסונן" כיוון שאינו עובר סינון, במהלכו אובדים טעמים חיוניים של היין. היין הלא מסונן של סגל עשיר יותר בטעמו. היין שהה בחביות 21 חודשים שתרמו למורכבות הטעם הסופי והוא בעל יכול התיישנות ארוכת שנים בבקבוק. היין עוצמתי ומיוחד עם קשת טעמים רחבה ומגוונת של פירות יער, שוקולד ותבלינים.

סדרת רכסים- סדרת יינות זניים גבוהה במיוחד, זוהי סידרה של סינגל ויניארד. רכסים דישון קברנה סוביניון 2012 מהסדרה גם זכה כיין הישראלי הטוב ביותר בתחרות טרה וינו הבינלאומית.
סדרת מרום גליל- סדרת יינות איכותיים שמתיישנים עם עץ אלון. איכותיים ומרשימים ביחס למחירם.

סדרת זני של סגל- סדרה של יינות זניים ויינות בלנד אדומים המבוססים על זן הקברנה סוביניון
סדרת של סגל- "של סגל" הוא אחד מהיינות האייקונים ביותר בישראל והוא ידוע בזכות יחס האיכות/ מחיר המדהים שלו.
יקב סגל יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד