ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

זכה ונפטר בל"ג בעומר: הגרי"ד גרוסמן נפרד מהגרש"י בורנשטיין

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן בדברי הספד על הגרש"י בורנשטיין זצ"ל: "דווקא ביום שפסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות, ניטל מאיתנו מי שהיה מגדולי תלמידיו" • מיוחד

הגרי"ד גרוסמן עם הגרש"י בורנשטיין בסוף זמן חורף
הגרי"ד גרוסמן עם הגרש"י בורנשטיין בסוף זמן חורף



עם היוודע הבשורה הקשה בסילוקו של צדיק, ראש הישיבה הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל ראש ישיבת 'קרית מלך', ביכה אותו תמרורים נשיא וראש מוסדות מגדל אור ורבה של מגדל העמק רבי יצחק דוד גרוסמן.

"בימים אלו של ימי הספירה אנו מתאבלים על מות 24 תלמידי רבי עקיבא", פתח הגרי"ד גרוסמן את דברי הספדו בפני אלפי תלמידי מוסדות מגדל אור בדקות שלפני ההדלקה המסורתית, "וביום ל"ג בעומר זהו היום שבו פסקו מלמות, ולכן אנו חוגגים ביום זה ולא נוהגים בו מנהגי אבלות.

"חז"ל גילו לנו סיבה נוספת", המשיך הגרי"ד, "כי לאחר האבל הכבד בהסתלקותם של התלמידים אזר רבי עקיבא כגבר חלציו והחל מחדש ללמד תורה חמישה תלמידים נבחרים וביניהם רשב"י, וזו השמחה ביום הזה, כשיודעים כי לא תשכח התורה מישראל, ורשב"י היה הבשורה של אותו דור.

"כמה כואב להיווכח כי דווקא ביום גדול זה שפסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות, נלקח לבית עולמו מי שהיה בדורנו מגדולי תלמידיו של רבי עקיבא, הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת קרית מלך שהרביץ תורה כיובל שנים בפני מאות ואלפי תלמידים.

"את הדרשה האחרונה שלו, ימים ספורים לפני שנפל למשכב, מסר ב'ישיבת המשך הזמן' בקמפוס בגן יבנה. חרף חולשתו התאמץ להגיע ולהוקיר את מאות התלמידים שבחרו ללמוד בבין הזמנים במסגרת ישיבתית. הוא הקדיש אז מילים חמות בשבח האכסניה ואמר בין דבריו כי הישיבה הזו חשובה יותר מישיבה רגילה של כל ימות השנה, כי כשאדם משבר טבעו הוא זוכה לקבל הארה משמים.

"ורבי שמואל יעקב זצ"ל שיבר טבעו כל ימי חייו, הקדיש עצמו במסירות לטעת בלב תלמידיו תורה ויראת שמים, והכול בדרכו של רבי עקיבא שלימד את הכלל הגדול בתורה 'ואהבת לרעך כמוך', לא להחזיק את התורה אצלך אלא להשפיע על הסובבים שלך.

"רבי שמואל יעקב לא הותיר בנים ביולוגיים בעולם הזה", סיים הגרי"ד את הספדו, "אבל אלפי תלמידיו הם בניו ותורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדנו להיוושע בתשועת עולמים".
הרב יצחק דוד גרוסמן הרב שמואל יעקב בורנשטיין לג בעומר תלמידי רבי עקיבא הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד