י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחר: הכרעה בתיק נגד הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון

ארבע וחצי שנים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על חלקו ב'פרשת הרבנים', מחר תימסר בבית המשפט המחוזי בירושלים הכרעת הדין בעניינו של הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון, הרב הראשי לישראל לשעבר

הרב בקשי דורון. צילום: יעקב כהן
הרב בקשי דורון. צילום: יעקב כהן



ארבע וחצי שנים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על חלקו ב'פרשת הרבנים', מחר (ב') תמסר הכרעת הדין בעניינו של הרב אליהו בקשי דורון, הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר בבית משפט המחוזי בירושלים.

בשלהי דצמבר 2012 הרב בקשי דורון הואשם ב'תיק הרבנים', על עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ומתן תעודה כוזבת, בטענה שבעת כהונתו כרב הראשי אישר להעניק תעודות הסמכה לרבנות למאות מאנשי מערכת הביטחון, בלא שהיו ראויים לכך. התעודות זיכו את בעליהן בהטבות כספיות.

לפני כחודשיים בית משפט העליון דחה את הערעורים בפרשת הרבנים, בה הואשמו שבעה בני אדם ובהם רבנים שהנפיקו במרמה לתלמידים מסמכים ותעודות הכוללים נתונים כוזבים, במטרה ליצור מצג לפיו תלמידי המסלול עומדים בקריטריונים של הרבנות ושל גופי הביטחון לקבלת הטבות שכר בגין לימודים תורניים. על סמך מצג כוזב זה, אישרו גופי הביטחון את זכאותם של אנשי הקבע והשוטרים להטבות שכר.

על הרב יצחק אוחנה - שהיה מנהל מחלקת בחינות והסמכה ברבנות הראשית - נגזרו 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שנה ופסילה מתפקיד ציבורי. בערעור בית משפט העליון הכפיל את עונש מאסרו ל-20 חודשי המאסר.

על הרב מאיר רוזנטל - שימש כאחראי במכללת דרכי הוראה על הנפקת האישורים השונים, ובהמשך, פעל מול הרבנות הראשית להשגת תעודות ההשת"ג עבור מרבית המכללות - נגזרו 7 שנות מאסר. מאסר על תנאי לשנתיים. בנוסף, קנס בסך 500,000 ש"ח או מאסר שנתיים. בערעור שהוגש לעליון, עונשו קוצר ל-5.5 שנים. הקנס שהוטל עליו, נותר על כנו.

על מאיר רואימי - שהקים וניהל את מכללת בית שאן, נגזרו שלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי למשך שנה. קנס בסך 200,000 ש"ח. בערעור, קוצר עונשו בשנה כך שירצה שנה אחת בלבד אולם הקנס הוגדל ל-300,000 ש"ח.

הרב אהרון גוטסדינר - ששימש כרב של משטרת מחוז צפון, נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל, ומאסר שנתיים על תנאי. קנס בסך 100,000 ש"ח. בערעור קוצר עונשו ב-14 חודשים, כך שירצה מאסר של 34 חודשים.

על שרון אפריאט - אשר שימש כמגיד שיעור במכללת בית שאן, נגזרו עבודות שירות ואלה בוטלו בערעור, אולם ישלם קנס בסך 5,000 ש"ח.

על חיים בן-חיים - שהקים וניהל את מכללת גן-נר, נגזרו שלוש וחצי חודשי עבודות שירות. בערעור עליון עבודות השירות הוארכו לשישה חודשים וישלם קנס בסך 5,000 ש"ח.
תיק הרבנים הרב בקשי דורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד