י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טיסה לניו יורק ב-150 דולר לכיוון: וואו האיסלנדית מתחרה על הכיס הישראלי

הטיסות מחייבות עצירת ביניים דרך בירת איסלנד, אליה יימשכו הטיסות כ-7 שעות, וממנה ליעדי צפון אמריקה עוד כ-6 שעות • שר התחבורה ציין את הישגי רפורמת השמיים הפתוחים, והתעלם מתלונותיהן של ארקיע וישראייר שטוענות כי הן ממודרות מהתחרות עם החברות הזרות

סקולי מוגנסן, מנכ"ל ומייסד וואו אייר
סקולי מוגנסן, מנכ"ל ומייסד וואו אייר



מנכ"ל ומייסד חברת הלואו קוסט האיסלנדית WOW AIR, סקולי מוגנסן, הכריז הבוקר (ב') על פתיחת מכירות כרטיסי הטיסה בקו מתל אביב לאיסלנד, שיחל את פעילותו בספטמבר 2017. החברה פירסמה את מחירי הכרטיסים, והודיעה כי טיסה בכיוון אחד לאיסלנד תוצע החל ממחיר של 99 דולר. מאיסלנד יתאפשרו טיסות המשך למגוון יעדים. בנוסף, יוצעו טיסות מישראל (עם עצירה באיסלנד) במחירים של החל מ-149 דולר לניו יורק (ניוארק), בוסטון, בולטימור/וושינגטון די.סי, פיטסבורג, שיקגו, מונטריאול, טורונטו. כרטיסים שיחלו במחיר של 199 דולר יוצעו ליעדים כמו לוס אנגל'ס, סן פרנסיסקו ומיאמי.

ההזמנות יתאפשרו ממחר באתר החברה, וגם באתר בעברית שנבנה במיוחד עבור הנוסעים הישראלים. באתר יפורטו גם התוספות למחיר הכרטיס הגולמי - בהם עלות מטען מעבר לכבודת היד, עלויות מזון, שדרוג ובחירת מושבים ושינויי בתנאי הכרטיס. הכרטיסים המוזלים יוצעו בכמות מוגבלת ולתאריכים פחות מבוקשים.

מוגנסן מסר כי בכוונת החברה במהלך 2019-2018 להרחיב את פעילותה גם ליעדים במזרח, בהם טוקיו, הונג-קונג, שנחאי ובייג'ין. עוד הוא הבטיח להציע מחירים נמוכים ואטרקטיביים לנוסעים מישראל ליעדים בארה"ב, ואמר כי בכל היעדים בהם פועלת החברה ניכר גידול בתנועת התיירים הנכנסים וירידה במחירים.

הטיסות מת"א יפעלו ארבע פעמים בשבוע, בימים שני, רביעי, חמישי ושבת. הטיסות מת"א יצאו בשעה 8:25 בבוקר ויגיעו לרייקיאוויק, בירת איסלנד, בשעה 13:30. טיסות ההמשך אמורות להיות נוחות מבלי זמן המתנה ארוך מידי, שכן הטיסות למזרח ארה"ב יוצאות מרייקיאוויק בין השעות 15:00 ל-15:30, והטיסות למערב ארה"ב יוצאות מרייקיאוויק בשעה 17:40-18:45. הטיסות מת"א לרייקיאוויק נמשכות כ-7 שעות, וממנה ליעדי צפון אמריקה עוד כ-6 שעות, כשזמן ההמתנה כפוף ללוח טיסות ההמשך המשתנה.

הטיסות מישראל לאיסלנד יופעלו במטוס איירבוס 321 ניאו, שיופעל לראשונה מנתב"ג. לוואו אייר צי מטוסים מהחדשים ביותר בעולם, עם גיל ממוצע של 2.5 שנים, והחברה הודיעה כי היא צפויה לקבל בקרוב חמישה מטוסים חדשים נוספים, שישמשו את הטיסות ל-32 יעדים באירופה, קנדה וארה"ב.

מוגנסן הוסיף כי "מילדותי חיכיתי לבקר בישראל. ההגעה לירושלים הייתה עבורי מרגשת ואני בטוח שכמוני יהיה גם לתיירים רבים. כמו כן אני שמח להציע לישראלים את המחירים הטובים ביותר לאיסלנד, ארה"ב וקנדה. ברצוני להודות לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, ושר התיירות, יריב לוין, שעודדו אותנו להגיע לישראל ולהפוך אותה ליעד הראשון שלנו מחוץ לצפון אמריקה ואירופה".

עם זאת, מי שנכח במסיבת העיתונאים ופתח אותה, היה כ"ץ, בלי נציגות של משרד התיירות, שנתן לחברה מענק של כ-750 אלף שקל על פתיחת הקו. כ"ץ ציין שוב כבעבר את הישגי רפורמת השמיים הפתוחים שהוביל, והביע אמון כי הגברת התחרות בקווים לארצות הברית תוביל לירידה במחירים, גם בטיסות אל על ובטיסות החברות המתחרות.

"הקו בארה"ב דורש תחרות שתוביל לשיפור השירות והוזלה במחירים. הסכם השמיים הפתוחים טוב למדינת ישראל, וגם לחברות התעופה הישראליות שהתחילו להרוויח מאז השמיים הפתוחים. מתאפשרת כאן תחרות הוגנת", אמר

בדבריו התעלם מטענות חברות התעופה ישראייר וארקיע, שמלינות על כך שנהלי הביטחון הישראלים ומנגנון הבטחון הנמצא במחסור של כוח אדם, מגביל את יכולתם להפעיל טיסות ליעדים חדשים. כבר לפני כשלושה שבועות סיימה ועדה שעסקה בנושא האבטחה של הקווים הישראלים את פעילותה, אך עדיין לא התפרסמו החלטותיה. כך, החברות הישראליות מתקשות להפעיל יעדים חדשים גם בקיץ הקרוב, וממודרות מהתחרות עם החברות הזרות, לטענתן.

"וואו אייר מצטרפת ל-140 חברות תעופה הפועלות מנתב"ג, ומביעות אמון במדינת ישראל ובחיבתם של אזרחי ישראל לטיסות ולחופשות בחו"ל", הוסיף כ"ץ. "כניסתה של החברה מביעה מסר מדיני, כלכלי ותעופתי ומטפלת גם בבעיית יוקר המחייה של אזרחי ישראל".

בתוך כך, גם חברת התעופה הקנדית, אייר טרנסאט, הודיעה כי החל מה-19 ליוני תפעיל את הקו בין מונטריאול לתל אביב. החברה הודיעה כי כרטיסי טיסה (הלוך ושוב) יוצעו החל מ-746 דולר לנוסע. מחיר הכרטיס יכלול מזוודה עד למשקל 30 ק"ג, ארוחות, מסי נמל והיטלי ביטחון ליציאות עד סוף חודש אוקטובר, כולל חודשי הקיץ והחגים.

כמו כן, אייר טרנסאט מציעה מחירים אטרקטיבים במחלקת עסקים, החל מ-1,664 דולר, כולל מסים והיטלים, אפשרות לשתי מזוודות במשקל של 30 ק"ג כל אחת, ושירות מלא של מחלקת עסקים, כמו מסכים גדולים. הטיסות יבוצעו במטוס איירבוס מדגם A330-200. כיום אייר טרנסאט מפעילה טיסות ל-60 יעדים, בהם 28 יעדים טרנסאטלנטיים.
וואו אייר טיסות זולות תעופה איסלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד