י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"רוצחים": הקלטה מקוממת מהבמה במירון

תיעוד מטריד הגיע לידי 'בחדרי חרדים' יממה אחר תום ההילולא: שוטרים מפנים נשים בכוח מחצר הציון והציבור מיידה עליהם חפצים. בהקלטה מהבמה המרכזית, נשמעים גידופים קשים וקריאות "רוצחים" - נגד השוטרים

במירון. צילום: שוקי לרר
במירון. צילום: שוקי לרר



אלימות משטרתית או התעללות בשוטרים? תיעוד מטריד הגיע לידי 'בחדרי חרדים' יממה אחר תום ההילולא: שוטרים מפנים נשים בכוח, כאשר ציבור החוגגים מתעמת ומיידה עליהם חפצים.

הכל החל כשקצין משטרה מחליט לפנות נשים העומדות בצידי המעבר, בחצר הקידמית בציון הרשב"י - המשמשת בימי ל"ג בעומר כדרך יציאה ממתחם עזרת הנשים בציון.

בתיעוד נראה הקצין מתחיל לבדו את מלאכת הפינוי, כשהוא דוחף בידיו נשים, זאת למרות שבמקום ישנן שוטרות - אלו מצטרפות בהמשך.



הנקודה השנייה המטרידה, היא דרך פעילות החוגגים הגברים, הנמצאים באותו מתחם, ובקומה מעל - קומת החדרים שמעל ציון הרשב"י.

מעדותו של מתפלל, התנהגת השוטרים אל ציבור הנשים, עוררה מהומה, גם בשל הגסות בפינוי נשים מתפללות אשר אינן חוסמות את המעבר, וגם בחוסר הצניעות.

הרוחות התלהטו וכמה גברים נכנסו לעזרת נשים למחות בשוטרים. האחרונים הגיבו ביד קשה, שרק הביאה להתלהטות הרוחות, הם המשיכו בפינוי, אולם אז החל מטר חפצים, בהם בקבוקים מקלות, כוסות ולמעשה כמעט כל הבא ליד לנחות על ראשי השוטרים מהקומה העליונה.

בכל זמן המהומה התזמורת, שמנגנת במקום 24 שעות ברצף מלבד הפסקה לשחרית, הפסיקה פעילותה, עד להרגעה.



בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' גם שומעים את הזמרים מפסיקים את שירת 'בר יוחאי' וכורזים "משה הולצמן, מיכה (טובול א.ש)" תוך הפסקת המוזיקה בעקבות התקרית. "ח'ברה להירגע" קורא אחד מהם, "מבקשים מהמשטרה להפסיק את האלימות בעזרת הנשים. דער גאנצער עולם צוזאמען, גיוואלד". בשלב זה מתחיל מחזיק המיקרופון בשירה "ה' הוא מלכנו ולו אנו עבדים, תורתנו הקדושה היא חוקתינו..".

"זו סכנת נפשות, להפסיק את האלימות, די, די, תפסיקו. לסגור את הדלת בין עזרת הנשים לגברים". בשלב מסויים, אדם לוקח את המיקרופון וצועק "רוצחים, רוצחים", תוך שהוא משלהב את הקהל.

בדוברות משטרת ישראל הגיבו ל'בחדרי חרדים' על תיעוד ואמרו כי "מדובר באישה שהתעלפה בין הנשים. שוטרים שחשו לעזרתה תמכו בה בניסיון לעזור לה, אולם חלק מהאנשים כנראה היו בטוח שעוצרים אותה או משהו דומה, והחלו להתפרע באופן מחפיר - כשלעבר השוטרים והאישה המעולפת נזרקים חפצים ואף פח אשפה". עוד הוסיפו "אנחנו מגנים באופן נחרץ את פרץ האלימות קריאת הנאצה וניסיון פגיעה בשוטרים לרבות סינוור בפנס לייזר".

"אחד המקומות המסוכנים ביותר באירוע, הוא המערה של הרשב"י וחצר הכניסה, כאשר עשרות אלפים מנסים להיכנס למקום הקטן והצר מסביב לשעון, תוך חשש לסיכון חיים ממשי. לכן, מבחינה מבצעית, חייבת להיות תנועת אנשים רציפה שהכניסה והיציאה תזרום ולא תיעצר ולו לדקה אחת, אחרת נגיע חלילה וחס לאסון המוני. השוטרים והשוטרות יחד עם סדרני המקומות הקדושים חייבים לדאוג לכך". אגב, במהלך האירוע, ארגון זק"א פנה להורים שלא להכניס ילדים לשטח המערה מחשש לאסון. "לכן, אם יש צורך, מזרזים את העומדים בשטח המערה והחצר ולפעמים גם מסייעים להם להתקדם".
משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד