י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מזעזע: רצחו את שכנם, ביתרו את גופתו וקברו בגינה

הותר לפרסום: המשטרה פענחה את היעדרותו של תושב ירושלים - חקירת המשטרה חשפה כי בני זוג תושבי ירושלים, על פי החשד, רצחו את שכנם, ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה הסמוכה לביתם

גופת המנוח מוצאת מהקבר בגינה. צילום: משטרת ישראל
גופת המנוח מוצאת מהקבר בגינה. צילום: משטרת ישראל



הותר לפרסום: המשטרה פענחה את היעדרותו של תושב ירושלים - חקירת המשטרה חשפה כי בני זוג תושבי ירושלים, על פי החשד, רצחו את שכנם, ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה הסמוכה לביתם.

המשטרה עצרה שלשום (א') בשעות הבוקר בני זוג תושבי ירושלים כבני 44, שנחקרו ביחידה מרכזית של המשטרה בחשד לרצח שכנם בן 59, ביתור גופתו והעלמת ראיות. בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים עד ליום רביעי הבא והיום הסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה.

ראשיתה של החקירה בדיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה בשבת האחרונה לפנות בוקר על ידי שני נערים הגרים ברחוב סמוך בשכונה בדרום העיר, שטענו כי בשעה שחזרו לביתם לפנות בוקר הבחינו בזוג השכנים הולכים עם עגלה ועליה מונחת שקית שחורה אטומה כהה וגדולה. עם הגעת השוטרים למקום החלו בביצוע סריקות על סמך התיאור שנמסר.



כמה שעות לאחר מכן, הגיע חברו של הקורבן לתחנת עוז במשטרה, ודיווח כי מזה מספר ימים הוא מנסה להשיגו ובאותו היום הגיע לבקרו והבחין שדלת ביתו פתוחה.

כבר בשלב זה הבינו חוקרי המשטרה כי יש קשר בין שני האירועים והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המשטרה. מיד עם הגעת חוקרי הימ"ר לבית הקורבן, ולאור עדויות שנגבו ואיסוף ראיות, הוצא צו חיפוש על ידי בית המשפט לבית החשודים, המתגוררים בסמיכות לקורבן.

במקביל לחיפוש שבוצע בבית החשודים, החלו החוקרים בחיפוש במעגלים קרובים ורחוקים יותר לביתם. במהלכם אותרו ממצאים שונים בהם כלי תקיפה, שעל פי החשד, שימשו את החשודים לביצוע הרצח.

בתוך זאת החלו החוקרים להתחקות אחר צעדי בני הזוג ואיתרו סמוך לביתם גינה מגודרת כששער הכניסה אליה נעול, בה אותרה הגופה וחלקיה קבורים בבור שנחפר באדמה.

מחקירת המשטרה עולה כי בני הזוג גרים במשך שנים בסמיכות לקורבן, ביניהם התגלע סכסוך.
עפ"י החקירה החשודים, ככל הנראה, תכננו לפגוע בקורבן ופגעו בו עד למותו. בשלב זה ביתרו את גופתו וביום שבת לפנות בוקר הוציאו את הגופה וחלקיה עטופים בשקיות כהות ובאמצעות עגלה הובילוה למתחם הגינה.

מהחקירה עולה חשד כי החשודים חפרו בור בפאת הגינה ולשם השליכו את גופת הקורבן וחלקיה, אותה כיסו באדמה ופעלו לטשטוש הראיות. כאמור עוד בשעות הבוקר נעצרו בני הזוג והובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה, במהלכה קשרו עצמם לרצח, לביתור הגופה.

כאמור החקירה המקצועית הובילה למעצר החשודים מספר שעות לאחר ביצוע הרצח ועוד בטרם אותרה הגופה. מעצרם של החשודים הוארך, וחקירת המשטרה נמשכת.

מהמשטרה נמסר כי מדובר באחד מאירועי הרצח הקשים והמזעזעים שבוצע באכזריות ובקור רוח.
החשודים פעלו, על פי החשד, תוך תכנון הרצח, ביצעוהו באכזריות תוך העלמת ראיות וטשטושם מהזירה.

החקירה המקצועית, המיומנת והמהירה הביאה לפענוח מעשה הרצח הקשה ומעצר חשודים תוך מספר שעות(!). המשטרה משבחת את ערנות האזרחים ושיתוף הפעולה עימם, כפי שנעשה כל העת גם באירועים ביטחוניים וגם באירועים פליליים.

עו"ד אריאל הרמן ואנה בריל מהסניגוריה הציבורית שמייצגים את הגבר אמרו כי "מדובר בגבר בשנות ה-40 לחייו שמוכר במשך שנים לרשויות בריאות הנפש ואף טופל על ידם. החשוד נמצא במצב נפשי קשה ומשתף פעולה במידת יכולתו ומסוגלותו עם החוקרים. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה ותבחן לעומק את מכלול הנסיבות שהובילו לאירוע".

נאיל זחאלקה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האישה שחשודה ברצח: "האישה מטופלת על ידי רשויות בריאות הנפש וחייה מקצבת נכות. היא משתפת פעולה עם החוקרים, ומכחישה מעורבות בגרימת מותו של המנוח".

















משטרת ישראל רצח קבורה ביתור גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד