י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל בורג: הצעיר חסר ההכרה נשאר בקייב

צוות אל על, לא הצליח להרכיב אלונקה מתאימה לצעיר שאיבד את הכרתו מאומן. הצעיר יפונה באמצעות מטוס אמבלונס

מטוס רפואי
מטוס רפואי





תושב ביתר בן 20, שנמצא ביום שישי מחוסר הכרה בדירה באומן, הובא הלילה (ב), לשדה התעופה בקייב משם היה אמור להתפנות לטיסה לישראל - אך בשל כשל טכני הוא הוחזר לבית החולים.

הלילה, בשעה 1:00 צפוי היה הפצוע שמחה מאיר בן רות לעלות על טיסת אל-על רגילה כשהוא מחובר לאלונקה בדרכו לטיפול רפואי בישראל, אולם לאחר כשעתיים של נסיונות צוות המטוס, כאשר לא הצליחו לחבר את האלונקה, הוחלט להמריא בלעדיו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"מדובר במקרה חריג מאוד, 12 שנה אני עוסק בתחום הטסות רפואיות - וזו פעם ראשונה שאני נתקל בבעייה מסוג כזה", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בחברת "מדאסיס" שנשכרה על ידי המשפחה על מנת להעביר את בנם הפצוע. בשעות אחר הצהרים יוטס הצעיר, באמצעות מטוס אמבולנס. התקלה הטכנית - בורג שהיה חסר באלונקה.

הטסת אדם חולה ממקום למקום כרוכה במערך מורכב הכולל קודם כל צוות רפואי נרחב שכולל לפחות רופא פראמדיק שיהיה עם החולה מרגע היציאה מבית החולים, בדרך לשדה התעופה ובמהלך הטיסה עצמה ועד להגעה לבית חולים. מעבר לפיקוח הרפואי, יש גם ציוד רפואי במשקל רב שמלווה את הפצוע במסלול הנסיעה הארוך עד להגעה לבית חולים רפואי.

הדרך הפשוטה לכך, היא באמצעות מטוס מנהלים קטן שתוך פחות משעה ניתן להפוך אותו לבית חולים נייד עם ציוד רפואי מתקדם במשקל של מאות קילוגרם. אולם כמובן שעלותו לא זולה בכלל, דבר שלא תמיד רלוונטי לבני המשפחה היות ובדרך כלל יש ביטוח רפואי שאחראי על מימון ההוצאות הרפואיות.

במקרים בהם יש טיסות סדירות ומצבו של הפצוע לא מורכב מידי, בכפוף להחלטת הצוות הרפואי, ניתן להטיסו גם באמצעות מטוס נוסעים רגיל, כאשר שוכרים עבור החולה מספר מקומות ישיבה במחלקת ביזנס שמפרידים באמצעות וילון והופכים את הפינה לבית חולים נייד.

בטיסה שאמורה הייתה לקחת את תושב ביתר מקייב לישראל, טס גם העסקן הרפואי הרב יוסי מרגלית, שעמד לצד המשפחה מאז יום שישי.



כאמור, במשך למעלה משעתיים ניסו צוות אל-על להרכיב אלונקה עבור תושב ביתר, אך ללא הצלחה. בעקבות כך, כך נודע ל'בחדרי חרדים', אחר הצהרים הוא יוטס במטוס אמבולנס, מטוס קטן שנשכר ע"י חברת "מדאסיס", והוא יועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביום שישי נמצא צעיר כבן 20 תושב ביתר עילית בדירה ברחוב פרוסקה באומן כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מתנדבי הצלה אוקראינה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה במצב אנוש לבית חולים מקומי.

היות ושירותי הרפואה בבית החולים ברמה ירודה, במהלך השבת, הועבר הצעיר לבית חולים פרטי בקייב בירת אוקראינה שם הוא שוהה עד לשעה זו.

נסיבות איבוד הכרתו עדיין לא ברורים ונמצאים בבדיקה, בין היתר נבדק אם הוא סבל מתת תזונה. העתירו בתפילה עבור שמחה מאיר בן רות לרפואה שלמה.
אומן אל על מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד