י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גפני לאולמרט: החרדים מתגעגעים אליך • תמונות

בטקס בבית ח"כ אברהם רביץ ז"ל הוכרז: מתחם 'גולובנציץ' בבית שמש ייקרא 'רמת אברהם' • לופליאנסקי סיפר למה הוא מפר שתיקה, וגפני ואולמרט החליפו 'עקיצות'

לופוליאנסקי, אולמרט וגפני בטקס. צילומים: 'איצקוביץ'
לופוליאנסקי, אולמרט וגפני בטקס. צילומים: 'איצקוביץ'



בטקס שנערך הערב (מוצ"ש) בבית אלמנתו של ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל בבית וגן בירושלים, בהשתתפות בני משפחה, ח"כים ואישי ציבור, דיברו הרבה על פרויקט הבנייה במתחם 'גולובנציץ' בבית שמש, שייקרא מעתה על שמו 'שכונת רמת אברהם', אבל בין לבין היו גם אמירות פוליטיות מבריקות.

היה זה אירוע הוקרה לזכרו של ח"כ אברהם רביץ ז"ל, שנפטר לפני שנתיים, והוא נערך באווירה משפחתית.

האירוע פתח את תחילת הבנייה ב'רמת אברהם', המתחילה כעת, כאשר האכלוס יהיה בעוד שנתיים עד שנתיים וחצי. מדובר בשטח של האחים גולובנציץ, ובקבוצת הרכישה הראשונה היוצאת לדרך בבית שמש. הנחה את האירוע הרב אברהם קרויזר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה ב'בנין שלם', החברה המשווקת את הפרויקט.

בין המשתתפים באירוע היו הגר"ש דויטש, הרב אפרים צמל, חברי הכנסת של תנועת 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופיאנסקי, וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ידידו הקרוב של רביץ.

מאז סיים את תפקידו בעיריית ירושלים לא נשמע קולו של לופיאנסקי - לא בנאומים פומביים ולא בראיונות לתקשורת הכללית והחרדית. הערב חרג ממנהגו, וכפי שסיפר, עשה זאת בגלל הקשר המיוחד שלו עם רביץ ו'בנין שלם'. לופוליאנסקי אמר בנאומו כי הוא מכיר טובה לרב רביץ ז"ל על העשייה הרבה לה היה שותף.

גפני: הרב רביץ לימד אותי מתי צריך לשתוק

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ריתק את הנוכחים, כשסיפר על תקופת היותו ראש ממשלה ועל כך שלמרות שאין לו כישורי הסברה מפורסמים, כפי שיש לממשלה הנוכחית, הצליח להשפיע הן על נשיא ארה"ב דאז והן על יו"ר הרשות הפלשתינית, שלא לדרוש ממדינת ישראל הקפאה במקומות בהם לא מתכוונים לדון או להחזיר ביום מן הימים. הוא כלל בדבריו לא רק את ירושלים, אלא גם ערים שונות ביו"ש.

גפני סיפר כי הרב רביץ לימד אותו מתי צריך לשתוק - ומתי צריך להילחם. "ואכן", כך אמר, "לפעמים אני עושה מאמץ ומתאפק, למרות כל הקושי".

"את זה אני לא מכיר", 'עקץ' אותו אולמרט, אבל באווירה טובה.

גפני החמיא לאולמרט ואמר, כי חברי הכנסת החרדיים מתגעגעים אליו. "חשבנו שאצלך היה לנו הכי גרוע, מתברר שלא".

למרות האווירה החגיגית, היו כמה מהמוזמנים שלא הגיעו. תחילה היו אלו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, שהוזמנו אך לאחר שהמארגנים עמדו על גודל ההיערכות שצריכה להקדים את בואם של האישים הללו - ירדו מהרעיון די מהר.

בנוסף, היו אמורים להגיע סגן שר האוצר, איציק כהן, שבשל מחלתו ה'חורפית' נבצר ממנו להשתתף. גם שר הפנים אלי ישי, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, הודיעו ברגע האחרון על אי יכולתם להגיע.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד