י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוא זכאי? בסיום ההגרלה: דרעי זכה במכונית

מפקד זק"א לכיש, אבי דרעי, הוזעק למצוות חסד של אמת וביטל השתתפות בדינר לטובת הישיבה של בנו • כשבישרו לו על הזכיה - השיב: "לא כעת. אני עסוק ב'כבוד המת'"

זכה בזכות 'חסד של אמת'. אבי דרעי
זכה בזכות 'חסד של אמת'. אבי דרעי



בני משפחתו של אבי דרעי, מפקד זק"א מרחב לכיש, התרגלו מזמן לחיות ולהתנהל עם לוח הזמנים של אבי המשפחה, בהיותו עסוק וטרוד בעניינים של 'הצלת חיים' 'כבוד המת' ו'חסד של אמת', אירועים שאין להם לוח זמנים מסודר, ויכולים לקרות בזמנים ובשעות לא שעות.

כמו כל מתנדבי זק"א, נאלץ לא פעם אבי דרעי לעזוב את שולחן שבת או חג, או אירוע משפחתי אחר ולטפל במקרים של הצלת חיים או כבוד המת. יודעים גם יודעים בני משפחתו שלא שייך לקבוע איתו חופשה משפחתית או יציאה משותפת, כי הכל מתגמד אצלו לעומת מצוות 'חסד של אמת'.

מוסדות 'כסא רחמים' בגדרה, בהם לומד בנו של אבי דרעי, מקיימים דינר שנתי לטובת המוסדות. השנה עמד הדינר שהתקיים בשבוע שעבר, בסימן של הגרלת רכב מסוג יונדאי I-30 ופרסים נוספים לטובת המשתתפים בדינר. כמו הורים אחרים, קנה גם אבי כרטיס הגרלה לטובת המוסדות. בנו של אבי דרעי הצליח להוציא מאביו הבטחה, שבעזרת השם הוא ישתתף ויקח חלק בדינר כמו הוריהם של חבריו לישיבה של בנו.

אך דא עקא, לקראת השעה שמונה בערב, וכאילו וזה היה בלתי צפוי, אבי מקבל טלפון ממוקד המשטרה באשדוד, שיש יהודי שנפטר בביתו, ושמדובר במשפחה ענייה שאין לאל ידה כדי לשלם את כמה מאות השקלים עבור העברת הגופה מהבית לחדר ההלוויות בבית העלמין. ומהמוקד מבקשים ממפקד זק"א לעשות חסד עם המשפחה לטפל ולהעביר את הגופה.

כשבנו של אבי שמע זאת, הוא התאכזב קשות: "אבל הבטחת לי שתבוא לדינר", "למה אני צריך להיות חריג, כל ההורים יבואו ורק אתה לא".



אבי ניסה להסביר לבנו את גודל חשיבות המצווה של 'חסד של אמת', ושגם משה רבנו בעת שכל עם ישראל היה עסוק עם ההתארגנות ליציאת מצרים ולוו ושאלו מהמצרים תכשיטים וכלי כסף וזהב, משה רבנו התעסק עם עצמות יוסף, ובזכות זאת הקב"ה בכבודו ובעצמו התעסק בפטירתו של משה רבנו ע"ה. ושבין כה וכה לא אזכה ברכב. בדלית ברירה הלך הבן לבדו לדינר של המוסדות, ואביו הלך להתעסק ב'כבוד המת'.

כעבור שעה קלה, צלצל הטלפון הנייד של אבי דרעי. אבי פותח את השפופרת כשהוא צועק לתוכה: "נא להתקשר בהמשך, אני עסוק בנפטר", וניתק את הטלפון. אחרי חצי דקה הטלפון מצלצל שוב, ושוב אבי עונה שהוא עסוק בנפטר ומנתק. כשהטלפון צלצל פעם שלישית, כבר חשב אבי שאולי קרה משהו דחוף וצריכים את עזרתו.

לשאלתו מה קרה? ענו לו מהצד השני של הקו, שמדברים מהדינר של המוסד 'כסא רחמים' ושהשיחה נמצאת על רמקול, ומבשרים לו שהוא זה שזכה בפרס היוקרתי ברכב היונדאי. לקול מחיאות הכפיים של משתתפי הדינר, שוב צעק אבי לתוך השפופרת: אבל אני לא יכול להגיע עכשיו, אני עסוק ב'כבוד המת'.


אבי דרעי בפעילות התנדבותית בזק"א

צילומים: עוזי ברק














תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד