ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בית המשפט הרשיע את ענת קם

העיתונאית לשעבר לא הורשעה בפגיעה בביטחון המדינה, אך הורשעה בשלל עבירות אחרות, במסגרת הסדר הטיעון • ומה יש לה לומר? "מפאת כבוד בית המשפט, לא אתייחס לעונש"

בית משפט מחוזי. צילום אילוסטרציה
בית משפט מחוזי. צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (א') את ענת קם בעבירות של ריגול חמור, החזקת מידע סודי ומסירתו. העיתונאית לשעבר לא הורשעה בעבירה של פגיעה בביטחון המדינה.

היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים ואושר הבוקר על ידי בית המשפט.

על פי כתב האישום, העיתונאית אספה בתיקייה מיוחדת במחשבה מסמכים מסווגים בעת שירותה הצבאי בלשכת אלוף פיקוד מרכז לשעבר דאז יאיר נווה, ובסמוך לשחרורה מהצבא העתיקה את המסמכים לשני דיסקים, וזאת "ממניעים אידיאולוגיים ולשם פרסום המסמכים ציבור".

היא העבירה חלק מהמסמכים לידי כתב עיתון "הארץ", אורי בלאו. עוד נכתב כי היא שוחחה מספר פעמים עם בלאו בכדי לתת לו הבהרות למסמכים, כולל שמות מבצעים ויעדים.

המסמכים כללו 2,085 קבצים, המסודרים ב-11 תיקיות שונות, וכן 625 מסמכים נפרדים, וסיווגם נע בין "סודי ביותר", "סודי", "שמור", "מוגבל", "אישי" ועוד.

קם אמרה לאחר הדיון, כי "הגענו היום להסדר טיעון. מפאת כבוד בית המשפט, אני לא מתכוונת להתייחס לעונש. הודיתי היום בעבירות שמיוחסות לי, אני לא חושבת עכשיו על העונש, מה שכתוב בחוק זה מעליי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד