י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגראי"ל: "אי אפשר לבטל את הגר"ע"

בני תורה ספרדים ניסו להשיג חתימת גדולי תורה אשכנזים נגד הגר"ע • בבית הגרי"ש אלישיב נענו בחיוב • אך בבית הגראי"ל סורבו ונענו באמירה מפתיעה • כל פרטי הפרשה

הגראי"ל שטיינמן
הגראי"ל שטיינמן

בעוד וב'עדה החרדית' נשלמות ההכנות לעצרת מחאה נגד גיורי צה"ל, בציבור בני התורה הספרדים יש המנסים להילחם, מלחמת מאסף, באישור הגיורים.

לפני מספר ימים נכנס הרב ישי שארבני, מקורבם של הגר"י עדס ראש ישיבת 'קול יעקב' ושל הגר"נ טולדנו ראש ישיבת 'שארית יוסף', לביתו של הגרי"ש אלישיב כדי להחתימו על מכתב נגד הגיורים.

לאחר ששהה בחדרו של הגרי"ש מספר דקות, יצא הרב שארבני עם חתימה על מכתב אותו ניסח הגרי"ש ובו נכתב: "לא נמצאה כל עילה הלכתית לאשר את הגיורים ומי שאומר להכשירם, פסקיו אינם פסקים".

במכתב לא צויין שמם של הגר"ע יוסף והגרש"מ עמאר.

משם המשיך שארבני לביתו של הגראי"ל. אך שם נתקל בסירוב חד-משמעי ואף נענה בהתבטאות מפתיעה של ראש הישיבה.

"אם הגר"ע מזכה הרבים ובזכותו רבים לומדים תורה והלכות. אי אפשר לבטל אותו", אמר הגראי"ל, "אם מביאים תחליף, אפשר לחתום", הוסיף הגראי"ל באירוניה.

בעקבות כך, החליטו הפעילים באכזבה כי המכתב ייגנז ולא יפורסם.

"רבותינו הביעו את המחאה בצורה ברורה", אומר הרב שארבני ל'בחדרי חרדים'. "על ראשי ש"ס לדעת שהם יפסידו את הציבור שלנו בבחירות. אם עד היום היו אברכים שהצביעו ש"ס כי הרבנים לא הביעו את דעתם, מהיום והלאה לא נבחר במפלגה שרבניה מחליטים להעביר את הגיורים הללו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני ימים ספורים נכחו הגר"נ טולדנו והגרש"מ עמאר, הנודע כתלמידו, באירוע באולם שמחות בבירה. הגרש"מ הגיע ללחוץ את ידו של רבו, אך הרב סירב והמשיך בדרכו.

הרב שארבני: "כעת אין בכוונתנו לעשות כל מהלך. בבוא העת כשהזמן יגיע ננקוט במעשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד