י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חלם זה כאן • מס על מאכל לא חוקי

אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק • בפני ועדת הכספים הוגשה בקשה לקבוע מס על 'דבר אחר' • אלא שבמדינת ישראל יש חוק האוסר לייבא ארצה בשר לא כשר

בשר 'דבר אחר' בחנות בארה"ב. צילום ארכיון
בשר 'דבר אחר' בחנות בארה"ב. צילום ארכיון

חברי ועדת הכספים של הכנסת שפשפו עיניהם בתמהון למקרא הנתונים שהונחו בפניהם בנושא צו המכס.

התברר להם, כי מצפים מהם לקבוע את גובה המיסוי על הבשר הלא כשר. אלא שבמדינת ישראל יש חוק יסוד האוסר לייבא אותו ארצה. אז בשביל מה לקבוע מיסוי שאינו רלוונטי?

"ראוי להסיר את מוצרי הבשר הלא כשר המוזכרים בצו המכס", דרש יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, והסביר כי ממילא אין כל אפשרות חוקית לייבא אותם ארצה. מדובר, אגב, בצו בינלאומי של היטלי סחר המאושר מידי שנה מחדש, כפי שהוא, מבלי שאיש יתן דעתו לאבסורד שבדבר.

"אם יש את האפשרות המעשית לפעול על מנת להסיר את השורות הלו מהצו, יש לעשות זאת, ולו מהבחינה הסמלית שאנחנו לא נאשר מס על בשר טרף", אמר גפני.

גם ח"כ זבולון אורלב הצטרף לדעתו של גפני ואמר: "לא יכול לאשר מצד אחד כמה מס צריך להטיל על בשר חזיר ועל בשר טרף, כשמצד שני החוק אוסר לייבא זאת לארץ. זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת וראוי להצהיר זאת בצורה הברורה ביותר על ידי מחיקת השורות מהצו".

בנוסף, טען גפני כי שמע על כך שיש צו חדש שאמור להפחית את המס על הדגים הלא כשרים, ובמקביל יש צו שאמור להעלות את המס על הדגים הכשרים המיובאים לארץ. הוא הבהיר כי לא יתן לכך יד.

"גם מבחינה אידיאולוגית לא אסכים לכך שהמדינה כמדיניות, תפחית את המחירים על הדגים הלא כשרים ותעלה את המחיר על הדגים הכשרים, אבל העובדה ששוב רוצים להעלות את המחיר על מוצרים בסיסיים שרוב אזרחי ישראל צורכים, כמו הדגים, היא שערורייתית ולא אאפשר זאת, לא תזיק להם טיפת רגישות ברשות המיסים", דברי גפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד