י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רעידת אדמה בניו זילנד: ישראלי הרוג • בית חב"ד קרס

עשרות הרוגים ברעידת אדמה חזקה • שליח חב"ד מספר: "הקירות התחילו לרעוד. רצנו החוצה. רגעים לאחר מכן, בית חב"ד קרס" • וידאו • תמונות מההרס והזוועה

עשרות מכוניות נקברו תחת ההריסות. תוצאות הרעידה, הבוקר
עשרות מכוניות נקברו תחת ההריסות. תוצאות הרעידה, הבוקר



אלפי מטיילים ישראלים מגיעים מדי שנה לעיר קרייסטצ'רץ', שבו אירעה רעידת האדמה הבוקר. במקום פועלת קהילה יהודית קטנה לצד בית חב"ד בניהולו של הרב שמוליק פרידמן.

רעידת אדמה קשה בניו זילנד • עשרות הרוגים • ישראלים נפגעו

רעידת האדמה התרחשה בשעה עמוסה. בניינים רבים התמוטטו, בהם הקתדרלה מרכזית, וקברו תחתם עשרות כלי רכב. צוותי החילוץ ממשיכים לפעול על-מנת לחלץ לכודים שנמצאים בין ההריסות.

עשרות מבנים בעיר קרסו, ובהם גם בית חב"ד. בנס הצליחו כל השוהים במקום להימלט ברגע האחרון.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קיי, אישר כי באסון נהרגו לפחות 65 בני אדם, אך המספר צפוי לעלות. מלבד עשרות ההרוגים יש דיווחים על לכודים רבים. מאז הרעידה הראשונה הורגשו עוד תשע רעידות משנה במשך שלוש שעות.

"רצתי ברחובות העיר"

עד כה דווח על ישראלי אחד שנעדר. על פי העדויות, הוא שהה במבנה שהתמוטט, ועד כה טרם אותר. בזק"א מדווחים על חשש כבד לחייו. משלחת זק"א מאוסטרליה יצאה למקום.

הרב פרידמן, שליח חב"ד, שהה במבנה בית חב"ד בעיר בעת שהתרחשה רעידת האדמה. הוא תיאר את הרגעים באוזני יצחק טסלר, עורך nrg יהדות: "כל הקירות התחילו לרעוד ורצנו החוצה. מספר שניות לאחר שיצאנו, בית חב"ד קרס.

"דאגתי לאשתי ולילד ולכן רצתי במשך כמה דקות עד שהגעתי לבית שלי. כשהגעתי הביתה, התברר לי כי בזמן רעידת האדמה אשתי והתינוק היו בבית, ולא ידעו מה לעשות. לקחתי אותם מהר החוצה, כי הכל קרס והבניין עמד להתמוטט".

פרידמן ממשיך עם דאגה עמוקה בקולו: "לא ברור איפה נגור, כי מאות מבנים כבר נהרסו בעיר ויש חשש שעוד מבנים יקרסו. אני נמצא עם כל הישראלים במרכז העיר, מרגיע אותם ועוזר להם ליצור קשר עם המשפחות. אנחנו מדברים עם השגריר הישראלי כל חצי שעה ומנסים לאתר כמה שיותר ישראלים".

שגריר ישראל בניו-זילנד שמי צור אמר: "לדברי שליח חב"ד בעיר, ביום שישי האחרון היו בקבלת השבת כמאה ישראלים, ואנחנו מאמינים שזה סדר הגודל. על מנת לוודא זאת, כדי לטפל באלה שנמצאים בעיר, נשלח הקונסול של השגרירות למקום. שדה התעופה סגור ולכן הוא יגיע בדרך עקיפה, אבל אנחנו מקווים שתוך שלוש או ארבע שעות הוא כבר יהיה שם".

רעידת האדמה אירעה בשעת הצהרים (בוקר שעון ישראל) בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד. על פי הערכות משרד החוץ, נמצאים בניו זילנד כ-200 ישראלים, ועם חלק מהם טרם נוצר קשר. עשרות משפחות ישראליות פנו למשרד החוץ בניסיון לאתר את יקיריהם השוהים בעיר בה אירעה רעש האדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר.

חמ"ל משרד החוץ - למשפחות מטיילים באזור: 02-53003155

































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד