י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נציגי 20 פרלמנטים באו לראות בכנסת: טכנולוגיה ייחודית

חברי פרלמנטים מאירופה ואפריקה הגיעו לאירוע יוצא-דופן בכנסת: השקת מערכת טכנולוגית מידע ייחודית שפותחה בישראל • אחד הפרויקטים בהם ישראל נחשבת לבלעדית, הוא 'הפרויקט המצולם'

רובי ריבלין. צילום ארכיון
רובי ריבלין. צילום ארכיון

לא בכל יום זוכה מדינת ישראל לכבוד כה גדול, כפי שזכתה בו בשבוע האחרון: חברי פרלמנטים מאירופה ואפריקה התכנסו באחד מאולמות הכנסת לאירוע יוצא-דופן של השקת מערכת טכנולוגית מידע ייחודית, שפותחה בישראל.

בין המדינות ששלחו נציגים לאירוע היו בריטניה, הולנד, איטליה, גרמניה, שבדיה, אוגנדה, נמיביה ועוד. סך הכול נציגים של כ-20 פרלמנטים מכל רחבי העולם.

לראשונה, זומנו לכנס - כנס בינלאומי בנושא טכנולוגיה כהגדרתו - גם נציגים ממדינות אפריקה.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נאם בפני האורחים, והדגיש: "עידן האינטרנט הביא לשינוי סדרים חברתיים והציב בפני הפרלמנטים אתגרים חדשים. הכנסת מצליחה להיות מובילה בכמה פרויקטים שהיא עורכת בתחום זה".

אחד מהפרויקטים בהם ישראל נחשבת לבלעדית, הוא פרויקט המכונה 'הפרויקט המצולם'. מדובר, כפי שהסביר זאת בפני האורחים מנכ"ל הכנסת דן לנדאו, בפרויקט המאפשר לציבור לאתר את דיוני המליאה באופן משולב של וידאו וטקסט.

לפרויקט ייחודי זה של הכנסת אין אח ורע באירופה. לנדאו סיפר גם על מערכת מעקב מתוחכמת, למעקב אחר הליכי חקיקה המתנהלים בפרלמנט. מערכת זו מפותחת בימים אלו, בשיתוף פעולה עם הכנסת ועם מזכירות הממשלה ומשרד המשפטים. לנדאו סיפר, כי בקרוב צפוי שדרוג משמעותי של אתר הכנסת, שיהפוך לאתר מוביל וחדשני במגוון האפשרויות והמידע שיציע.

כאתר החרדי הגדול בעולם, הוזמן אתר 'בחדרי חרדים' לסקר את האירוע, מתוך תקווה לשיתוף פעולה פורה בין כתבי האתר לבין המערכת החדשנית, ההופכת את המידע הפרלמנטרי לנגיש באופן חסר-תקדים.

הכנס עצמו נמשך יומיים, ובמהלכו קיימו האורחים, בין השאר, סדנה מעשית לחיפוש מתקדם של מידע פרלמנטרי. כמו כן נידונו דרכים לייעול אחסון המידע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד