י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חודש לפני גזר הדין ביפן: מהפך דרמטי במשפט

בעוד כחודש יכריזו שלושת השופטים הדנים בתיק הברחת הסמים של שני הבחורים ביפן - את גזר דינם • 'בחדרי חרדים' חושף את המפנה הדרמטי במשפט הבחורים

חודש לפני גזר הדין ביפן: מהפך דרמטי במשפט

גורלם של שני הבחורים הנמקים בכלא היפני, עומד בימים אלו לפני ההכרעה הסופית. ההחלטה הנתונה בידי שופט יפני, תתפרסם בעוד כחודש בבית המשפט בטוקיו, ובני המשפחות כבר כוססים את ציפורניהם, בהמתנה הדרוכה לפסק הדין.

במשפט שהגיע לישורת האחרונה, ארעה לאחרונה תפנית משמעותית. לידי אתר 'בחדרי חרדים' הגיע מידע החושף את הטיעון המשפטי המוביל של עמדת ההגנה, שעשוי להביא לשחרור הבחורים.

באם אכן המאמצים ישאו פרי, והבחורים ישתחררו מכלאם, תהיה זו הפעם הראשונה ששני חשודים בהברחת סמים, יוצאים מהמשפט – לחופשי.

לפני יותר משלוש שנים, נתפסו הבחורים בשדה התעופה היפני, כשבאמתחתם נמצאו סמים קשים. המשטרה היפנית אילצה את הבחורים לעבור בדיקת פוליגרף שתוודא האם הם ידעו כי המזוודה הכילה סמים קשים. הבחורים עברו את הבדיקה, בה הצהירו כי לא עלה על דעתם שבמזוודה ישנם סמים.

תוצאות הבדיקה העלו, כי הבחורים דוברים אמת, אך בית המשפט סירב לקבל את התוצאות, ולא התייחס אליהן במהלך המשפט. "בדיקות הפוליגרף זה דבר שנוי במחלוקת", מסביר מומחה ל'בחדרי חרדים'. "יש אנשים שיכולים לשלוט בעצמם ולעוות את התוצאות ויש אנשים שנכנסים ללחץ. בעולם נהוג שאם אתה נמצא דובר אמת הבדיקה לא משמשת לא לרעתך ולא לטובתך".

בשבועות האחרונים, התבשרו עורך דינם של הבחורים והעסקנים החרדים, כי השופט המרכזי בהרכב השופטים - הוחלף.

העסקנים המטפלים בתיק המורכב, הביעו תקווה כי החלפת השופט תביא למפנה חיובי במשפט הבחורים. הסיבה: השופט הסכים להתייחס לבדיקות הפוליגרף.

בעקבות זאת, בתיווכו של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק הוטס מומחה הפוליגרף העולמי, פרופסור יגאל בן שחר, לתת את חוות דעתו על מהות הבדיקות במכונת האמת.

לאור הניסיון העשיר שלו, חוות הדעת שהוגשה בכתב ובעל-פה באולם בית המשפט לפני מספר שבועות, קיבלה יחס של כבוד מהשופטים שהחליפו את הדיסקט, והתחילו לדבר באופן חיובי על הפרשה.

אתמול הגישה התביעה את תשובותיה לחוות דעתו של בן שחר. המסקנה אליה הגיעה התביעה היפנית היא שאין להתייחס לבדיקה כלל, וטענותיו של בן שחר - חסרות שחר. השופטים נתנו לצדדים חודש בכדי להגיש את הסיכומים בכתב, אך הטון הוכיח כי פסק הדין הולך להיות מפתיע.

אנחנו נמשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד