י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זעזוע מחילול הישיבה באלעד; מאמצים לקיום עצרת מחאה

זעזוע בעולם התורה על ביזוי הקודש בהחרבת בית המדרש בישיבה באלעד. ראש הישיבה כעת בדרכו לבית הגר"ח קנייבסקי בכדי להתייעץ עמו כיצד למחות על החילול החמור • מאמצים לקיים באלעד עצרת מחאה בהשתתפות המשגיח רבי דן סגל

זעזוע מחילול הישיבה באלעד; מאמצים לקיום עצרת מחאה



זעזוע בעולם התורה והיכלי הישיבות על ביזוי הקודש בהחרבת בית המדרש בישיבת היכל אליעזר באלעד בראשות הרב מרדכי ברוידא תוך חילול ארון הקודש - ע"י אנשי חסידות טשערנוביל בעיר. ראש הישיבה הרב ברוידא כעת בדרכו לבית הגר"ח קנייבסקי בכדי להתייעץ עמו כיצד למחות על ביזוי הקודש. בנוסף נעשים מאמצים לקיים באלעד עצרת מחאה בהשתתפות המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל, רבו של הרב ברוידא.

בשעות האחרונות סבבו רמקולים בעיר אלעד והכריזו במחאה על ביזוי הקודש. כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי ראש הישיבה הרב ברוידא אף הוכה במהלך הקטטה האלימה ונזקק לטיפול רפואי.


צפו בתיעוד חילול בית המדרש



כזכור, כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', עימות חריף שכלל אלימות התפתח הבוקר (שישי) בעיר אלעד בין ישיבה של חסידות טשרנוביל לבין ישיבת היכל אליעזר בראשות הרב מרדכי ברוידא, הממוקמות זו לצד זו ברחוב הלל בעיר.

הסיפור החל כאשר חסידות טשרנוביל קיבלה הקצאה מעיריית אלעד להרחיב את גבולות הישיבה, אלא שבימים האחרונים התברר לאנשי ישיבת טשרנוביל כי החלק האחורי של ישיבת היכל אליעזר מתיישב על חלק מהשטח ההקצאה שלהם.

הבוקר זה הגיע לשיא - כאשר אנשי חסידות טשרנוביל הגיעו לישיבה של הרב ברוידא כשהם מלווים בפועלים, והחלו בהריסת חלק ממבנה הישיבה, שלטענתם יושב על שטחי ההקצאה של טשרנוביל. לבסוף, לאחר שעה של קטטה אלימה בין שני הצדדים, הגיעה המשטרה למקום והפרידה בין הניצים. עבודות ההריסה הופסקו נכון לרגע זה.

גורמים בישיבת 'היכל אליעזר' אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "חסידות טשרנוביל החריבו לנו את בית המדרש שכלל לא קשור להקצאה שלהם. הם התנהגו בשתלטנות ברברית, ותקפו באלימות קשה חלק מבחורי הישיבה ואת ראש הישיבה הרב ברוידא שנזקקו לטיפול רפואי. לאחר שתקפו הם זרקו ספרי קודש על הרצפה, תוך בזיון קדושת בית המדרש".

לדבריהם, "הרחבנו שבעה מטרים בלבד על חשבון ההקצאה של טשרנוביל בגלל טעות של מודד. אנחנו כבר מספר ימים במשא ומתן בכדי לתקן את אשר נעשה, אך עדיין לא הגענו להבנות. בטשרנוביל בחרו באלימות במקום להגיע להבנות בהסכמת הצדדים".

בחסידות טשרנוביל טוענים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "חלק מישיבת היכל אליעזר יושב על שטח שהוקצה לנו על ידי העירייה. בימים האחרונים ביקשנו מהנהלת הישיבה מספר פעמים בצורה יפה ומכובדת לפנות את השטח ששייך לנו, אך אלו לא נענו לבקשתנו. מי שנוהג שלא כהוגן זה הם ולא אנחנו - שמשתלטים על שטח שלא שלהם כלל".

בטשרנוביל מוסיפים עוד ואומרים כי - "הישיבה היא ישיבה לנושרים שאין מקומם בעירנו; הישיבה יושבת על שטח פלוש ואין לה חלק ונחלה במקום לא על פי דין תורה וכל שכן לא חוקי; (הרב) ברוידא כבר מעל שנה מפריע עם טענות שונות למוסדות טשרנוביל לבנות במקום את הישיבה, נסיונות של עשרות מתווכים לא הועילו כלום. סך הכל הוא היה צריך לפנות קטן שבו יש חדר שינה ומשרד קטן; לא היה הרמת ידיים בכלל. האמבולנס הוזמן כשעה ורבע אחרי האירוע בשביל שיהיה תמונות; המבנה שנהרס זה חדר שינה ומשרד ראש הישיבה ולא חלילה בית כנסת. הבית כנסת חטף זעזוע קל והתקרה ניזוקה מעט, כמה שקלים לאיש מקצוע וזה מסודר".
















הרב ברוידא היכל אליעזר טשערנוביל קטטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד