י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני חושף ל'בחדרי': זו הדרך היחידה למנוע פירוק ממשלה בגלל השבת

פער גדול, בין עמדת ציבור שומרי התורה והמצוות – כפי שאנו ב'בחדרי חרדים' מקבלים מהשטח – לבין עמדת הנציגים החרדים • בעמדה העיקשת והדרישה לחקיקת חוק השבת רטרואקטיבית, עומד ח"כ גפני לבדו – וגם הוא מוכן להמתין עם זה – חשיפת 'בחדרי' שתפתיע גם את שופטי בג"צ

צילום: הדס פרוש, יעקב כהן, סבי ברנס - פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: הדס פרוש, יעקב כהן, סבי ברנס - פלאש 90. עיבוד: מורן כהן



סערת המרכולים וחשיפת "בחדרי חרדים": קבלו את המצב הבא - חוק השבת לא יחוקק והממשלה לא תיפול - למרות הודעת הנציגות החרדית ובראשה יו"ר וועדת הכספים, שהוביל את מהלך ההתעקשות על 'חוק השבת' ואף ציין כי מדובר בהוראת הגראי"ל שטיינמן להתעקש על חקיקת חוק שיחול גם על תל אביב. הופתעתם? קבלו את הסיטואציה היחידה בה זה אפשרי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מבהיר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי במידה ובג"ץ יקיים דיון נוסף בנושא פתיחת המרכולים בת"א בשבת, ולא ימהר להחליט שוב בנושא, הרי שהמפלגות החרדיות לא יקדמו את חוק השבת הדורש העברת סמכויות חוק העזר העירוני, רטרואקטיבית, לידיו של השר אריה דרעי.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מתייחס גפני להצעת החוק עוקפת בג"ץ שיזם ושנחשפה ב"בחדרי חרדים", לדבריו, "נעביר אותה - בעזרת ה'", לדבריו, "אלא אם כן – בג"ץ ישאיר את המצב כפי שהוא".
גפני מסביר את דבריו: "אם בדיון הנוסף שיתקיים – בג"ץ לא יפסוק כפי שהוא פסק בפסיקה הראשונה, נניח ובג"צ יגרור את זה שנתיים נוספות – אז לא אקדם את הצעת החוק שלי, אבל אם בג"ץ ייתן החלטה - נקדם מיד את ההצעה".

כזכור, דבריו של גפני מגיעים לאחר שחברי הכנסת של 'דגל התורה' נפגשו ודנו בנושא עם ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהורה להם שלא לוותר על השבת בת"א, ולהתעקש לקדם את הצעת החוק של גפני, למרות התנגדותם של חברים בקואליציה, כדוגמת השרים אביגדור ליברמן ומשה כחלון.

כאמור, מדבריו של גפני ל"בחדרי חרדים", עולה כי הכדור הלוהט נמצא כעת בידיהם של שופטי בג"ץ – ואם בדיון הנוסף שיתקיים הם ימהרו לקבוע קביעה זהה לקביעתם הראשונה ויתירו סופית את פתיחת המרכולים בשבת - הרי שהמפלגות החרדיות ילכו עד הסוף עד כדי משבר קואליציוני העשוי להביא להפלת הממשלה, או לחילופי גברי בין שורותיה.

מלבד פרשת המרכולים העומדת בראש סדר היום של המפלגות החרדיות, צפויים ראשי המפלגות החרדיות להיפגש ביום חמישי השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולדון עמו בדרישתם לביטול ההכרה ברפורמים החבויה במתווה הכותל ובמקום זאת, קידום חוק הכותל.

נתניהו נמצא במלכוד, בין הפטיש לסדן. מצד אחד – דרישת החרדים ברורה: לבטל את החלק במתווה ולא להעניק לרפורמים הכרה רשמית אחיזה בכותל המערבי, מצד שני – החיבור של נתניהו לרפורמים והלחץ המאסיבי שמופעל עליו – עשוי להשפיע על דעותיו ולסבך את הפרשה.
משה גפני סערת המרכולים חוק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד