י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת המאבק בבתי ורשא: אברהם הירשמן ממובילי המאבק יפוצה

שבע שנים אחרי המאבק שהסעיר את ירושלים מגיעה ההכרעה, פיצוי למוכה. בנוסף ל-120,000 ש"ח שקיבל מנחמיה שרון, המשטרה תפצה את אברהם הירשמן ב-48,000 ש"ח נוספים

אברהם הירשמן בבית החולים לאחר שהותקף
אברהם הירשמן בבית החולים לאחר שהותקף



משטרת ירושלים תשלם לתושב 'בתי ורשא' סכום של ארבעים ושמונה אלף ש"ח אלף בגין התרשלות בטיפול בתלונתו. אברהם הירשמן (37) הותקף על ידי שליחים של הקדש כולל פולין המנוהל בידי חסידי גור, על רקע סכסוך מתמשך בין החסידות לבין תושבים בשכונה שבתיה הקדש.

בשיאו של העימות, ביתו של הירשמן הוצת, והוא עבר תקיפה כשאלמונים זינקו ממשאית והיכו בו קשות, בעקבותיה אושפז מספר ימים בבית החולים ולאחריה הסתבר כי מי שהיה שותף בתכנון האירוע היה לא אחר מאשר מתנדב במשטרה בשם שרון נחמיה השייך לחסידות גור.

בעקבות תביעה שהגיש עורך הדין איתמר בן גביר נגד נחמיה הוא פוטר מהמשטרה ואף חוייב לשלם להירשמן סכום של מאה ועשרים וחמישה אלף ש"ח. בן גביר לא עצר, ותבע גם את המשטרה בטענה כי היא התרשלה בטיפול בתלונה.

בכתב התביעה נגד המשטרה נטען כי השוטרים נהגו שלא כדין היות וקודם לתקיפה קיבלו מידע מוקדם אך התעלמו ממנו. עוד הוצג לבית המשפט כי המתנדב נחמיה הצהיר בפני קצין המשמרת כי "הלילה יהיה שמח", אך חרף אמירה זאת, קצין המשמרת לא טיפל ולא בדק עם נחמיה באשר לכוונותיו.

הוצגה גם אמירה נוספת של המתנדב לשוטר אחר בתחנה ולפיה הצהיר המתנדב כי "עומדים לתקוף אדם בולט בקבוצה השניה, עומד להיות בלאגן בין הגורים לבין אנשי העדה החרדית", אלא שגם דברים אלה, לא עוררו בקרב הקצינים תהיות ונקודות אדומות שחייבו בדיקת הדברים. בכתב התביעה נטען כי המשטרה התרשלה הן בחוסר הטיפול לפני תקיפתו של הירשמן והן בטיפול לאחר האירוע.

שופט בית משפט השלום בירושלים דוד גדעוני הציע לצדדים שיפסוק בתביעה נגד המשטרה על דרך הפשרה, ולאחר שהראיות הוצגו בפניו הוא קבע כי המשטרה תשלם להירשמן סכום של ארבעים ושמונה אלף ש"ח בתוספת שכר טירחת עורך דין לאיתמר בן גביר על סך עשרת אלפים ש"ח.

עו"ד בן גביר אמר היום "אני מרוצה שבסופו של יום בית המשפט פסק למרשי סך כולל של יותר ממאה ושבעים אלף ש"ח וסבור כי ראוי שהמשטרה תפנים את פסק הדין ותנהל להבא חקירות רציניות יותר גם אם מדובר במתלונן חרדי ובמאבק פנימי בתוך אותו ציבור. לא ייתכן כי זכויותיו של מתלונן יופרו, המשטרה תתעלם ממידע שהגיע אליה בזמן האירוע וגם לאחר האירוע לא תנהל חקירה מקיפה וראויה ותפעל לאיתור העבריינים באופן מוחלט".
אברהם הירשמן בתי וורשא פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד