י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השר דרעי ובכירי המשרד לפיתוח הפריפריה עוכבו לחקירה

14 איש מכל רחבי הארץ, ביניהם בכירים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בפרשת דרעי. בני הזוג צפויים להיחקר במשטרה, ויתבקשו בין השאר, להתייחס לדרך המימון של נדל"ן אותו רכשו בשנים האחרונות

אריה דרעי הבוקר. צילום:  ינתן זינדל, פלאש90
אריה דרעי הבוקר. צילום: ינתן זינדל, פלאש90



נחקרים נוספים בפרשת דרעי: לקראת חקירת השר אריה דרעי הצפויה היום, המשטרה עיכבה הבוקר (ב) לחקירה 14 מעורבים נוספים בפרשה.

המעוכבים נחקרו בחשד שהעבירו כספים בשנים האחרונות למיזמים הקשורים למשפחת דרעי. וכך גם שנעברו עבירות מס במהלך העברות הכספים. לפי דיווחים לא מאומתים, בין המעוכבים בכיר במשרד לפיתוח הנגב והגליל, מקורבים לשר ועוד.

בהודעת המשטרה נאמר כי "משטרת ישראל עכבה הבוקר לחקירה, 14 חשודים מכל רחבי הארץ, במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433-יאח"ה, בשת"פ עם רשות המיסים.

"מדובר בחקירה שראשיתה באפריל 2016, אשר נסובה תחילה בחשדות לקיומן של עבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים וכאמור הורחבה לחשדות הנוספים, המיוחסים לחשודים רבים לרבות נבחר ציבור ורעייתו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', צפויים הבוקר השר דרעי ורעייתו להיחקר במשטרה. דרעי יתבקש, בין השאר, להתייחס לדרך המימון של נדל"ן שרכש בשנים האחרונות, כולל ביתו ביישוב ספסופה. במארס אשתקד החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד דרעי בחשד לעבירות שחיתות בתום בדיקה שנמשכה חודשים והחלה עוד בתקופת כהונתו של היועץ הקודם, יהודה וינשטיין. כחלק מהחקירה בוצע לפני כמה חודשים חיקור דין בגרמניה.

ההחלטה על פתיחת החקירה התקבלה בתום ישיבה שקיים היועץ המשפטי בהשתתפות גורמים בפרקליטות ובמשטרה.

דרעי התייחס להחלטה ואמר כי מרגע פרסום הבדיקה כי הוא מוכן מידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי אמר כי הוא "ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי".

לפני מספר ימים, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פרסם עיתון הארץ ידיעה, לפיה שורה של אילי הון ישראלים, בכירים במשק ובבנקים, תרמו בשנים האחרונות מיליוני שקלים לעמותת החינוך החרדי "מפעלות שמחה", שמנהלת רעייתו של שר הפנים ומנהיג ש"ס יפה דרעי.

לשכת השר הגיבה בזעם על פרסום הידיעה, לפיה כביכול משתמע שהיה פסול בהעברת כספים זו, שעה שאין קשר בין השר לעמותה של רעייתו, הפועלת כדין.


דרעי מתייחס לחקירה לפני כחודשיים
אריה דרעי משטרת ישראל יפה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד