ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מטוס נוסעים של ישראייר ביצע נחיתת חירום בסלובקיה

צוות המטוס זיהה חשד תקלה במערכת אספקת החמצן במטוס החכור • ישראייר: המטוס ביצע נחיתה רגילה ולא נשקפת סכנה לנוסעים או למטוס

צילום: משה שי פלאש 90
צילום: משה שי פלאש 90



כ-100 נוסעים ישראלים שהיו על טיסת ישראייר 734 מתל אביב לוורשה נחתו בנחיתת חירום בשדה התעופה קוסיקה בסלובקיה לאחר שנתגלתה תקלה במערכת אספקת החמצן במטוס החכור.

צוות המטוס, שהורכב מנציגי חברת ישראייר בשיתוף עם חברת טרוולסרוויס, זיהה חשד לתקלת דיחוס בחמצן והחליט שלא להמשיך והפנה את המטוס לנחיתה רגילה. הנוסעים על המטוס מספרים כי במשך כרבע שעה היו עם מסכות החמצן בעוד המטוס מנמיך גובה ומשנה את מסלולו לנחיתה.

הטיסה הופעלה על ידי מטוס סמארט וינגס (SmartWings) מותג הלואו קוסט של חברת התעופה Travel Service Airlines הצ'כית.

אחת מהנוסעות מספרת כי "במשך דקות ארוכות לא היה ברור מה קורה. אם היינו יודעים שאנחנו קונים את הרקורד של ישראייר ומקבלים מטוס רעוע של חברה זרה, היינו חושבים פעמיים אם לעלות על המטוס".

תופעת המטוסים החכורים הולכת וגוברת בקרב חברות התעופה הישראליות, שמנסות לענות על הביקושים הגדלים ולהתחרות בחברות התעופה הזרות בעזרת שימוש במטוסים ובצוותי אוויר זרים.

לדברי החברה, המטוס ביצע נחיתה רגילה ולא נשקפת סכנה לנוסעים או למטוס. מהחברה נמסר כי מטוס חלופי כבר נשלח מפראג ויאסוף את הנוסעים לארץ בשעה 23:00, שעון ישראל.
מטוס נחיתת חירום ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד