י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מנדלבליט על חקירות נתניהו: "בבוא העת יתפרסם"

בעקבות ביקורת קשה על כך שהמשטרה אוסרת הפגנות סמוך לבית היועץ המשפטי בפתח תקווה, באופן חריג הוציא היום היועמ"ש הודעה

מנדלבליט ונתניהו. פלאש 90
מנדלבליט ונתניהו. פלאש 90



במענה לפניות כתבים ובעקבות פרסומים מטעם גורמים שונים, מתפרסם היום מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אשר נשלח היום במענה לפניית האגודה לזכויות האזרח בנוגע למחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, וכן מכתב מענה שנשלח על ידי היועץ המשפטי למשטרה.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מבקש להוסיף את הדברים הבאים: "הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל.

חופש הביטוי מיועד להגן בעיקר על הקולות הביקורתיים לשלטון, ובכלל זאת, גם ביקורת המופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה. כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר. כך היה וכך יהיה.

מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא. הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה.

בהקשר לאלה, אחזור ואדגיש כי השיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד.

שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו מהשיקול הזה. לא תהיה פשרה על המקצועיות בתהליכי העבודה שלנו. כפי שכבר מסרתי בעבר, בבוא העת, המידע הרלוונטי בנוגע לחקירות המתנהלות גם יתפרסם ברבים."
מנדלבליט חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד