י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאות ישראלים נפלו בפח: הודעת הספאם שמודיעה על זכייה ב"כרטיסי טיסה חינם" מאל על

פרסום שהופץ בפייסבוק בין מאות ישראלים אשר בישר על זכייה בכרטיסי טיסה, הסתבר כהטעיה מצד חברה שעשתה שימוש בסמלי אל על כדי לאסוף פרטי גולשים למאגר פרסומי ■ אל על: "עד כה טרם הוסר האתר וחברת אל על בוחנת את המשך צעדיה"

מאות ישראלים נפלו בפח: הודעת הספאם שמודיעה על זכייה ב"כרטיסי טיסה חינם" מאל על



"אל על מציעה 2 כרטיסים חינם לכל אחד! כדי לחגוג את יום השנה ה-70"; הפרסום הזה הופיע היום (ב') בפוסטים רבים ששותפו על ידי פרופילים רבים בפייסבוק ונראו כהזדמנות להתחרות בהגרלה שמקיימת חברת התעופה אל על לציון חגיגות 70 שנים להיווסדה. רק שהפרסום מסתבר כהטעיה, ואפילו לא ביוזמת אל על אלא תוך שימוש בסמלי המותג מבלי ידיעתה.

גם חברת אל על ( 321.9 -1.86% ) הופתעה לגלות שהיא מציעה כרטיסים בחינם לנוסעיה. מי שלחץ על הקישור שהופיע בפוסטים בפייסבוק קושר לעמוד נחיתה ובו נפתח חלון המבשר: "מזל טוב! זכית בשני כרטיסים ללא תשלום באל על! לחץ על אישור כדי לתבוע אותו עכשיו". בהמשך מופנה ה"זוכה" המאושר (שהוא בעצם כולנו ללא שום סלקטיביות) למלא שאלון קצר בן שלושה שלבים. הסמל של אל על מופיע במעלה העמוד ובשאלון מופיעות שאלות לגבי דפוסי הנסיעה שלכם: "האם נסעתם באל על, למה תעדיף את שירותי אל על והאם אתה מרוצה משירותי אל על?".

לבסוף, מתבקשים העונים לעשות share על העמוד ובכך להשתתף בהגרלה. בהמשך נעשה אימות של פרטי הקשר ובו מתבקשים למסור את פרטי ההתקשרות של הגולש, בהם מספרי טלפון. בפועל מעריכים בחברה כי מדובר בגורם עלום שמנסה לאסוף פרטי גולשים ונתונים על משתמשים למאגר פרסומי כלשהו, אך אין בכך פגיעה ממשית למכשיר ממנו נפתח הקישור, ככל הידוע.

בהמשך ובתום מילוי השאלון, מתבקשים ה'זוכים' המאושרים להזין את שמותיהם ומספרי הטלפון שלהם.

אל על מיהרה להודיע כי מדובר בהודעה שקרית (ספאם) ופנתה כבר אתמול, עם הפירסומים הראשונים, לחברה שיושבת בניו יורק שהאתר הפיקטיבי אליו מקושרים הגולשים מפנה ויושב בשרתיה, וביקשה להסיר אותו באופן מיידי. "עד כה טרם הוסר האתר וחברת אל על בוחנת את המשך צעדיה", כך נמסר מאל על.

"במקביל פנתה אל על גם לפייסבוק בבקשה להסיר את הקישור באופן מיידי", נמסר מאל על, אך נראה כי גם זו משתהה עם הטיפול בפנייה. עד שהפניות יטופלו נראה שאל על לא סובלת מתשומת הלב, ובינתיים מאות ישראלים נפלו בפח.
הודעת ספאם אל על כרטיס טיסה themarker הגרלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד