י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המהמר החסידי התוודה: "הייתי מכור"

יהודי חסידי הופיע בכנס רבנים, וסיפר על ההתמכרות שלו להימורים. שדרדרה אותו לעוני. הוא פנה לאחר הרבנים: "אני זוכר אותך - נתת לי אוכל לשבת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



בכנס של רבני הערים והמועצות שנערך השבוע בצפון, נחשפו כ-100 רבנים לידע נרחב בתחומים רגישים, התמכרויות, נשירה, פגיעות בילדים ותחומי רווחה וטיפול.

בין השאר דיבר בפני הרבנים מכור לשעבר להימורים, יהודי חסידי, אשר סיפר על תהליך ההתמכרות להימורים שהחל אצלו בגיל צעיר, המשמעות שלה, וכיצד יצא מהבור השחור אליו הגיע על ידי טיפול יסודי.

"אתה לא תכיר אותי", פנה לאחד מהרבנים שנכחו בכנס, "אבל אני זוכר גם את שמך, סיפור של לפני שנים. באחד מערבי השבתות בהם הסתובבתי לאסוף כספים על מנת לכסות את ההימורים הקשים שלי, הגעתי לבית הכנסת שלך, ולא היה לי מה לאכול בשבת, ואתה הלכת והבאת לי את האוכל לשבת".

רבנים שהשתתפו בכינוס, כולל שני הרבנים הראשיים, סיפרו על התרשמותם העמוקה מהחומר אליו נחשפו, בצורה מקצועית ויסודית.

הכנס נעשה ביוזמת הרבנות הראשית, על ידי המנכ"ל משה דגן ובשיתוף מלא של מכון מדת בראשות הרב מיכאל נכטילר, אשר מובילים תהליך, בעידוד ובהכוונת הרבנים הראשיים, של התמקצעות הרבנים והרבניות בתחומי משפחה וקהילה.

בהרצאה נוספת קראו הרב אשר מלמד, רב מחוז מרכז במשטרה לשעבר, ומטפלים נוספים שהרצו לפני הרבנים, לשיתוף פעולה נכון ואמיתי, גם בעת שיגרה עם גורמי הרווחה והחוק, על מנת למגר
באופן מלא את נגע הפגיעות בילדים הקיים גם במגזר הדתי והחרדי.

במקביל נחשפו הרבניות לנתונים קשים, בתחומי אלימות ופגיעות במשפחה, בעיות כלכליות ובעיות זוגיות, וקיבלו כלים שישמשו אותן במפגשן עם נשות הקהילה.
כנס רבנים הימורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד